هشدار هواشناسی سمنان | بارش‌های رگباری و کاهش دما

اداره کل هواشناسی استان سمنان با اشاره به کاهش محسوس دمای هوا و پیش‌بینی بارش برف و باران در نقاط مختلف استان، هشدار سطح نارنجی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه اعلام کرد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه افزود: با تقویت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب و فردا در ارتفاعات و نواحی شمالی استان باران و گاهی رعد و برق و احتمال بارش خفیف برف دور از انتظار نیست.
ایرج مصطفوی بیان کرد: طی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و شب رشد ابر و در بیشتر نقاط و با شدت بیشتر در ارتفاعات و نواحی شمالی ناپایداری جوی پیش‌بینی می‌شود.
وی با اشاره به وزش باد شدید برای امروز و فردا تاکید کرد: کاهش دمای هوا نیز طی این ۲ روز محسوس خواهد بود و به طور میانگین بین چهار و تا ۶ درجه سانتیگراد دما کاهش می یابد.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان به ناپایداری جوی برای روزهای پایانی هفته نیز اشاره و اضافه کرد: طی روزهای چهارشنبه تا جمعه نیز در ساعات بعدازظهر رشد ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود و احتمال بارشهای خفیف و پراکنده در این نواحی محتمل است.
وی با اشاره به کمینه و بیشینه دمای هوای شهر امروز به میزان ۱۵ و ۲۵ درجه سانتیگراد گفت که رضوان با هفت و گرمسار و ایوانکی با ۲۹ درجه سانتیگراد به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین نقاط استان در روز دوشنبه هستند.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان با اشاره به روند کاهشی دمای هوای شهرهای استان طی هفته جاری، ابراز داشت: رضوان و شهمیرزاد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه دمای چهار و پنج درجه سانتیگراد را در پیش دارند.
در کنار تلفن گویای ۱۳۴، برای اطلاع از آخرین وضعیت آب و هوایی شهر های ایران، کاربران باید پیامکی حاوی پیش شماره شهر مورد نظر را به شمار ۲۰۱۳۴ پیامک کنند تا در کمتر از چند ثانیه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
برای استعلام شرایط جوی در ۴۸ یا ۷۲ ساعت آینده باید این اعداد را نیز به همراه پیش شماره برای سامانه ارسال کنید، یعنی برای اطلاع از آب و هوای سمنان طی ۴۸ ساعت و ۷۲ ساعت آینده باید به ترتیب کد های ۲۳۴۸ و ۲۳۷۲ را ارسال کنید، همچنین لازم به ذکر است که می توانید به جای پیش شماره، نام شهر مورد نظر را به انگلیسی برای سامانه پیامکی سازمان هواشناسی ارسال کنید.