سمنانی‌ها در شب اول محدودیت‌های کرونایی در خانه ماندند

به گزارش خبرگزاری ایرنا، مردم شهر سمنان در اولین شب از اعمال محدودیت‌های کرونایی در خانه ها‎ ماندند و نسبت به دستورالعمل های داده شده در قالب محدودیت‎ها تمکین کردند.
بنا بر گزارش میدانی خبرنگاران ایرنا از سطح شهر سمنان در شامگاه شنبه یکم آذرماه در فاصله ساعت ۲۱ تا ۲۳ ، حجم ترددها بیش از ۹۵ درصد کاهش پیدا کرده است و شهر چهره خلوت از خودروها به خود گرفته است.

این گزارش حاکیست معدود خودروهای در حال تردد در شهر شامل خودروهای دستگاه های امدادی و خدماتی، انتظامی، دولتی و هم چنین آژانس های تلفنی و تاکسی های اینترنتی است.

خبرنگاران ایرنا همچنین مشاهده کردند که تعدادی از خودروها توسط عوامل راهور به دلیل تخلف از محدودیت ها با جریمه مواجه شدند.

در ساعت تهیه گزارش میدانی از سوی خبرنگاران ایرنا، تنها مشاغل جزو دسته یک مشغول به کار بودند این در حالی است که گشت های تعزیرات و بهداشت نیز در سطح شهر مشاهده شدند.

محدودیت‌های شدیدتر کرونایی از امروز شنبه اجرایی شد و بر این اساس، همه مشاغل به جز گروه یک در مناطق قرمز کرونایی تعطیل خواهد بود. همچنین یک سوم کارمندان اداره‌ها در محل کار حاضر می‌شوند و تردد بین شهری نیز با محدودیت مواجه خواهد شد.
بر این اساس، پلاک‌های بومی اجازه خروج از مناطق قرمز را نخواهند داشت. تردد درون شهری نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح از یکم آذر ممنوع است.

به گزارش عصر شنبه ایرنا به نقل از کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۲۹ نفر در استان شامل ۱۸۹ نفر در مناطق زیر مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی و ۴۰ نفر در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود به کرونا مبتلا شدند.
بنابر این گزارش‌، هم اکنون ۴۶۴ نفر در مراکز درمانی استان سمنان شامل ۲۶۹ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان و ۱۹۵ نفر در مراکز درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی شاهرود بستری هستند.
براساس اعلام کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان از مجموع پنج فوتی در ۲۴ ساعت گذشته، سه فوتی مربوط به مناطق تحت پوشش دانشگاه شاهرود و ۲ فوتی مربوط به مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان است.

لینک های مرتبط:

محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان آغاز شد
دور کاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان سمنان
اعلام جزئیات جدید از محدودیت تردد کرونایی در استان سمنان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان