ناوگان عمومی بین‌شهری سمنان مشمول محدودیت‌های کرونایی نیست

به گزارش خبرگزاری ایرنا، احسان منصورکیایی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان گفت: تردد ناوگان حمل و نقل برون‌شهری و خودروهای سنگین بدون اعمال محدودیت کرونایی برقرار است.

منصورکیایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ناوگان حمل و نقل عمومی شامل اتوبوس‌ها و تاکسی‌های برون‌شهری برای ارائه خدمات به شهروندان فعال هستند و مشمول محدودیت کرونایی نمی‌شوند.
وی بیان کرد: شیوع کرونا تعداد مسافران بین شهری را کاهش داده و تعداد ناوگان عمومی، نیز با توجه به کاهش مسافر، کاهش یافته، اما همچنان تردد برقرار است.
منصورکیایی تصریح کرد: تردد خودروهای سنگین نیز در جاده‌ها محدودیت ندارد و افراد می‌توانند مشغول به کار باشند.
وی اظهار داشت: با توجه به تاکید مسوولان مبنی بر ماندن در خانه، حجم سفرها در ۹ محور ورودی استان سمنان کاهش چشمگیر داشته است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان خاطرنشان کرد: بهتر است مردم در این روزها در خانه بمانند و برای مبارزه با کرونا از ترددهای غیرضروری خودداری کنند تا از شیوع کرونا جلوگیری شود.
بیش از ۸۰۰ دستگاه ناوگان عمومی و ۴۰ شرکت حمل و نقل مسافر بین شهری در استان سمنان در حوزه حمل ونقل جاده‌ای مسافر فعالیت می‌کنند.
کل راه‌های حوزه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان شامل ۱۲۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۸۱۶ کیلومتر آزادراه و بزرگراه است.
سالانه ۲۰ میلیون تردد در محور تهران-مشهد ثبت می‌شود.

محدودیت‌های جدید کرونایی از روز شنبه یکم آذر اجرایی شد و بر این اساس، همه مشاغل به جز گروه یک در مناطق قرمز کرونایی تعطیل خواهد بود. همچنین یک سوم کارمندان اداره‌ها در محل کار حاضر می‌شوند و تردد بین شهری نیز با محدودیت‌هایی مواجه است.

بر این اساس، خودروهای با پلاک غیربومی اجازه ورود به مناطق قرمز را ندارند. در استان سمنان خودروهای با پلاک غیربومی مجاز به تردد در داخل مناطق قرمز نیستند و باید در پارکینگ خانگی بمانند. تردد درون شهری نیز از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است.

طبق گفته ظهر شنبه سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، با فوت ۴۳۱ بیمار دیگر از مبتلایان قطعی به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان قطعی بیماری کووید۱۹ در کشور به ۴۴ هزار و ۳۲۷ نفر رسید و ۲۷ استان همچنان در وضعیت قرمز کرونا هستند.

لینک های مرتبط:

محدودیت های جدید کرونایی در استان سمنان آغاز شد
اصلاحیه پلیس سمنان: تردد با پلاک غیر بومی در شهرهای استان مجاز نیست
دورکاری ۵۰ درصدی کارکنان برخی از ادارات استان سمنان

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان