سمنان از وضعیت قرمز کرونایی خارج شد

شهرستان سمنان، بر اساس جدیدترین اطلاعات سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از وضعیت قرمز کرونایی به نارنجی تغییر رنگ داد.

به گزارش ایرنا، با تغییر رنگ بندی مرکز استان به نارنجی، دیگر هیچ نقطه‌ استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار ندارد.

به گفته مسوولان امر، در حال حاضر شهرستان‌های گرمسار، دامغان، شاهرود و مهدیشهر نیز در وضعیت نارنجی و شهرستان های سرخه، میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

طبق آخرین گزارش رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، از ابتدای بروز و شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۷۵۵ مورد مثبت بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته (از هفدهم الی هجدهم اردیبهشت ماه) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۲ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۶ هزار و ۴۰ نفر رسیده است و ۱۹ هزار و ۷۱۵ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و ۱۲۹ نفر رسید.