سمنان در سه شاخص، استان پیشتاز کشور در سرشماری عمومی است

سمنان- ایرنا- دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ استان سمنان گفت: طبق آخرین آمار درصبح روز بیست و چهارم مهر ۹۵، استان سمنان در تمام شاخص های ثبت نام شهروندان به صورت اینترنتی در این سرشماری، رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش ایرنا، رضا عبدالله زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: استان سمنان در شاخص عملکردی، درصد پیشرفت کار و شاخص بیشترین تعداد جمعیت خانوارهای ثبت نام شده اینترنتی در سامانه سرشماری عمومی نفوس و مسکن کشور، پیشتاز است و استان بوشهر جایگاه دوم را به خود اختصاص داده است.
وی بیان داشت: ۳۸۲ هزار و ۸۰۰ نفر از جمعیت استان سمنان، شامل ۱۲۱ هزار و ۱۰۰ خانوار تا کنون به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام کرده اند که معادل ۵۵٫۸ درصد پوشش خانوار ثبت نامی است.
دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان بیان کرد: بر این اساس، شهرستان های سرخه با ۷۳٫۳ درصد، مهدیشهر با ۶۷٫۷ درصد و میامی با ۶۴٫۲ درصد، بیشترین تعداد خانوارهای ثبت نام شده اینترنتی در سامانه سرشماری امسال را در استان سمنان داشته اند.
عبدالله زاده اضافه کرد: شهروندان شهرستان دامغان ۶۲٫۲ درصد، آرادان ۶۱٫۶ درصد، شاهرود ۵۳٫۴ ، گرمسار ۵۰٫۵ درصد و سمنان ۴۴٫۱ درصد در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ به صورت اینترنتی ثبت نام کرده اند.
وی تاکید کرد: سه شهرستان سمنان، گرمسار و شاهرود که ۷۲ درصد جمعیت استان سمنان را دارند، در انتهای جدول رتبه بندی شهرستانهای استان قراردارند و باید تلاش بیشتری در روزهای باقیمانده در این سه شهرستان انجام شود.
عبدالله زاده گفت: به دلیل تعطیلات این هفته، مهلت ثبت نام اینترنتی سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ تا روز سه شنبه بیست و هفتم مهر ۹۵ در کشور تمدید شده است و مردم مهلت دارند به صورت اینترنتی در این سرشماری مشارکت و ثبت نام کنند.
دبیر ستاد سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ استان سمنان ، از شهروندان خواست که در موعد مقرر با مراجعه به سامانه www.sarshomari95.ir اطلاعات خانوار خود را ثبت کنند.
به گزارش ایرنا، در اجرای طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ در استان سمنان هدفگذاری شده است تا ۶۰ درصد از شهروندان به صورت اینترنتی در این طرح ثبت نام کنند.
شهروندانی که به صورت اینترنتی در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ ثبت نام می کنند با دریافت کد ۱۲ رقمی، در مرحله مراجعه حضوری آمارگیران، فقط کافی است این کد را به آمارگیر ارایه دهند تا روند ثبت نام آنان در سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۹۵ کامل شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان