حضور ۱۲ قصه گوی جهان در ایران

جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن‌ماه در سمنان برگزار می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این آیین افتتاح، اظهار کرد: پیش از این نیز ۲۲ مرکز فراگیر کودکان ناشنوا، نابینا، و ناتوانان جسمی، حرکتی و ذهنی در کشور افتتاح شده بود.

رضا قمرزاده با بیان اینکه، خدمات‌دهی به این کودکان از نظر قانونی به عهده کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیست، خاطرنشان کرد: با این وجود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عشق و با همه وجود به راه‌اندازی این مراکز روی آورده است.

وی تصریح کرد: مرکز فراگیر دیگری برای کودکان و نوجوانان با نیازمندی‌های خاص در کشور ایجاد خواهد شد.

دبیر نوزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کودک و نوجوان از برگزاری این جشنواره در بهمن ماه خبر داد و گفت: امسال قصه‌گوهایی از ۱۲ کشور جهان در این جشنواره بین‌المللی شرکت دارند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور از برگزاری جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی از ۲۷ لغایت ۲۹ بهمن‌ماه خبر داد و افزود: جشنواره قصه‌گویی امسال با موضوعات آزاد،سبک زندگی ایرانی اسلامی و سیره رضوی برگزار می‌شود.

قمرزاده با بیان اینکه این جشنواره بین‌المللی در ۶ بخش برگزار می‌شود از شرکت مربیان فرهنگی، هنری و ادبی و فراگیر کانون پرورش فکری در این جشنواره خبر داد.

وی با اشاره به برخی بخش آزاد این جشنواره اضافه کرد: نوجوانان ۱۴ تا ۱۷ ساله، دانشجویان، مربیان کودک، مربیان تربیتی، معلمان، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و قصه‌گوهای بین‌المللی از دیگر کسانی هستند که می‌توانند در این جشنواره بین‌المللی شرکت کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان