سمنان میزبان کنفرانس تازه‌های برق ایران خواهد شد

رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران، مدیران عامل شرکت‌های توزیع و برق منطقه‌ای و رئیس دانشگاه سمنان با استاندار سمنان دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان سمنان، رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران در این نشست بیان داشت: بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق کشور به میزبانی استان سمنان و توسط شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه سال ۹۶ برگزار می‌شود.

دکتر حسن غفوری فرد با بیان این که این کنفرانس به صورت یک سال در میان در یکی از استان‌های کشور به اجرا در می‌آید، گفت: بر اساس مصوبات انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و حمایت‌های استاندار سمنان، این کنفرانس در سمنان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به این که برگزاری این کنفرانس در راستای اقتصاد مقاومتی است افزود: صرفه‌جوئی در مصرف انرژی، کاهش تلفات برق و ارائه روش‌های صحیح در زمینه مدیریت بهینه مصرف برق، از جمله برآیندهای این برنامه است.

وی تصریح کرد: این کنفرانس با حضور یک هزار تا یک هزار و پانصد نفر از اندیشمندان دانشگاهی، مدیران وزارت نیرو و متخصصین صنعت برق ایران تشکیل می‌شود.

وی یادآور شد: در بخش مقالات، پیش‌بینی بر این است که بیش از یک هزار مقاله به کنفرانس واصل شود که توسط ۵ داور رسیدگی شده و مقاله‌های برگزیده توسط انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و موسسه IEEE به عنوان معتبرترین و بزرگ‌ترین تشکیلات علمی دنیا به چاپ می‌رسد.

استاندار سمنان در این نشست بیان داشت: برگزاری این کنفرانس یک کار بسیار مهم و پرمحتوای ملی است و یکی از راه‌های معرفی استان محسوب می‌شود.

دکتر محمدرضا خباز ضمن قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران این کنفرانس اظهار داشت: استان سمنان پتانسیل‌های فراوانی دارد و جملگی می‌باید با همدلی و همگرائی بین دستگاهی، درصدد معرفی شایسته استان و ظرفیت‌های آن به نحو مطلوب باشیم.

وی تصریح کرد: شعار”تبدیل استان سمنان از معبر به مقصد” را به عنوان یکی از محورها و برنامه‌های سال قرار داده و با اجرای این مهم، میزان گردشگران امسال نسبت به سال قبل، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

دکتر خباز یادآور شد: با توجه به برگزاری بیست و یک کنفرانس قبلی در زمینه شبکه‌های توزیع نیروی برق، تجربیات ارزشمندی در این زمینه وجود دارد و با برگزاری بیست و دومین کنفرانس در سمنان، قطعاً آثار مثبتی را برای استان در برخواهد داشت.

وی خاطر نشان ساخت: با توجه به اقلیم استان، ۳۰۰ روز در سال از نور خورشید به صورت مستقیم بهره‌مند هستیم و استفاده از ظرفیت انرژی‌های خورشیدی و نو و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، فرصت بسیار ارزشمندی در این خصوص برای استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان و رئیس کمیته اجرائی بیست و دومین کنفرانس ملی شبکه‌های توزیع برق کشور در سمنان گفت: پیگیری‌ها و عنایت رئیس انجمن مهندسین برق و الکترونیک ایران و حمایت‌های مجدانه مقام عالی استان، استاندار سمنان موجب شد تا میزبانی این رویداد ملی به استان سمنان و این شرکت محوّل شود.

مهندس سیدمحمد موسوی‌زاده بیان داشت: اصلاح الگوی مصرف و مدیریت سمت تقاضا، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، کیفیت برق و حفظ محیط‌زیست به عنوان محورهای اصلی و رویکردهای این کنفرانس به شمار می‌روند.

وی یادآور شد: یکی از برنامه‌های این کنفرانس، برپایی نمایشگاه جانبی تخصصی است که با حضور صنایع و تولید‌کنندگان تجهیزات و یراق آلات برقی خواهد بود و بهره‌مندی از ظرفیت‌های بومی و محلی نیز در این نمایشگاه برای معرفی فرهنگ استان انجام خواهد شد.

مهندس موسوی زاده اظهار داشت: در راستای غنا بخشیدن به محتوای کنفرانس، ۲۱ محور و ۹۵ زیرمحور جهت ارائه مقالات علمی در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای مهرماه سال‌جاری کمیته‌های تخصصی، علمی و پشتیبانی این کنفرانس فعال شده و هماهنگی لازم با مسئولین استان و مدیران دستگاه‌های اجرائی همکار در این زمینه صورت گرفته و به یاری خداوند متعال و تلاش دست‌اندرکاران ذی‌ربط، این کنفرانس به صورت شایسته در روزهای ۳۰ و ۳۱ فروردین ماه سال ۹۶ در سمنان برگزار خواهد داشت.

شایان ذکر است: در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، مشاور و مدیرکل دفتر استاندار و روابط عمومی استانداری، مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای و رئیس دانشگاه سمنان نیز حضور داشتند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان