سهم بالای فارغ‌التحصیلان دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای از بازار کار

دکتر رضا نقدی، رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان با اشاره به رویکرد مهارتی به آموزش در این دانشگاه گفت: بیش از ۶۰ درصد دروس این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می‌شود و همین به کیفیت آموزشی در دانشگاه فنی و حرفه ای کمک می‌کند.

دکتر رضا نقدی در حاشیه بازدید شریفی مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان از این دانشگاه با اشاره به اشتغال ۶۳درصدی فارغ‌التحصیلان این دانشگاه اظهار کرد: همین رویکرد سبب شده که فارغ‌التحصیلان این دانشگاه سهم بیشتری از بازار کار داشته باشند.

در ۱۷۶ دانشکده دانشگاه فنی و حرفه ای بالغ بر ۱۸۰ هزار دانشجو در سطح های کشور به تحصیل مشغولند.

وی با اشاره به کیفیت بالای آموزشی در این دانشگاه خاطرنشان کرد: این دانشگاه دارای ۲۵ هزار عضو هیئت علمی و استاد است.

نقدی با اشاره به برخورداری این دانشگاه از ۲۲۰۰ کارگاه و آزمایشگاه در سطح ملی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰ درصد دروس در این دانشگاه به صورت کارگاهی و آزمایشگاهی برگزار می شود.

وی از وجود چهار دانشکده در این دانشگاه مهارتی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰۰دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند. دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به‌ عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارت‌محور در استان است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان از وجود چهار دانشکده در این دانشگاه مهارتی خبر داد و اضافه کرد: در حال حاضر ۴۰۰۰دانشجو در این دانشگاه به تحصیل اشتغال دارند.

آمار اشتغال دانش‌آموختگان نشان می‌دهد دانشگاه فنی و حرفه‌ای متناسب با نیاز صنعت رشته‌های تحصیلی را ارایه می‌دهد تا دانشجو بعد از فارغ‌التحصیلی دغدغه اشتغال نداشته باشد.

۵۸ رشته کاردانی و کارشناسی مهارتی در این دانشگاه به منظور تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه ارائه می‌شود که از این تعداد ۳۸ رشته در مقطع کاردانی و ۲۰ رشته در مقطع کارشناسی است.

نقدی با اشاره به اهمیت تربیت نیروی ماهر و آماده کار در دانشگاه‌ها، تصریح کرد: خود اشتغالی، کارآفرینی و کمک به بهره‌وری نیروی کار، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای است.

نقدی با بیان اینکه دانشگاه فنی‌ وحرفه‌ای دانشگاهی دولتی است و تحصیل در مراکز این دانشگاه ، رایگان است ادامه داد: در سال جدید مجوز اخذ رشته های طراحی لباس در مقطع کارشناسی پیوسته، کارشناسی مهندسی مکانیک خودرو و حسابداری به صورت ناپیوسته و رشته‌های کاردانی مانند انرژی تجدیدپذیر خورشیدی، تبرید، گرافیک، تربیت بدنی، معماری، هنرهای تجسمی-نقاشی، تولید و بهره برداری گیاهان دارویی و معطر، از وزارت علوم تحقیقات فناوری اخذ شده است .

همچنین قاسم شریفی مدیرکل دفتر بازرسی ، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان با تمجید از نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در بخش اشتغال بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه فنی و حرفه ای ، آموزش و پرورش و صنعت تاکید کرد و گفت : در صورت ارتباط این سه مجموعه شاهد پیشرفت های چشمگیری خواهیم بود .

وی توجه به دانشگاه فنی و حرفه ای را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آمار اشتغال بیش از ۶۳ درصدی جذب فارغ التحصیلان این دانشگاه در بازار کار با نگاه ویژه به این مجموعه عظیم دانشگاهی قابلیت ارتقاء به ۹۰ درصدی را داراست .

قاسمی، دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از ارکان شورای اشتغال در استانها دانست و آمادگی استانداری را جهت هر گونه همکاری و تعامل با این دانشگاه اعلام کرد .