شناسایی ۱۴ منطقه مستعد احداث نیروگاه بادی در استان سمنان

رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت برق منطقه ای سمنان از شناسایی ۱۴ منطقه مستعد برای احداث نیروگاه بادی در سطح استان سمنان خبر داد.

به گزارش ایسنا-منطقه سمنان، سید علی اکبر صباغ با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در شناسایی مناطق مستعد احداث نیروگاه بادی اظهار کرد: تا کنون ۱۴ منطقه مستعد با شرایط مناسب برای احداث نیروگاه بادی در سطح این استان پهناور شناسایی و مطالعات پژوهشی پیرامون آن انجام گرفته است.

وی اضافه کرد:استان سمنان قابلیت های زیادی را برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش انرژی های تجدید پذیر داراست.

صباغ با اشاره به شرایط خاص استان سمنان از لحاظ اقلیمی و جغرافیایی، تصریح کرد: استان سمنان با هوایی پاک و وجود بیش از ۳۰۰ روز آفتابی که ۳۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری از انرژی خورشید بهره مند می باشد .

وی ادامه داد: همچنین شرایط مناسب برای بهره‌گیری از باد برای تولید برق، جاذبه خوبی را برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم آورده است .

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای سمنان با تایید فراهم بودن زمینه سرمایه‌گذاری در بخش انرژی‌های تجدید پذیر در استان افزود: زمینه سرمایه‌گذاری برای همه سرمایه‌گذارانی که تمایل به احداث نیروگاه‌های حرارتی و سیکل ترکیبی و مولدهای مقیاس کوچک یا تولید پراکنده در استان سمنان دارند فراهم شده است تا در چارچوب قوانین و مقررات، در این بخش سرمایه‌گذاری کنند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان