شناسه قضایی برای شهروندان سمنانی اختصاص می‌یابد

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان از اختصاص شناسه قضایی برای شهروندان این استان هم‌زمان با هفته قوه قضائیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، سید محسن مظهری صبح امروز در نشست برنامه‌ریزی هفته قوه قضائیه در دادگستری سمنان اظهار داشت: در اجرای این طرح به ازای هر کد ملی یک شناسه قضایی به هر یک از شهروندان اختصاص می‌یابد.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این طرح خاطرنشان کرد: با اجرای طرح اختصاص شناسه قضایی به هر یک از شهروندان، اخطاریه‌ها و احضاریه‌های پرونده‌های قضایی هر یک از شهروندان دیگر به‌صورت سنتی و پستی انجام‌نشده و هر یک از شهروندان می‌تواند امورات مربوط به پرونده‌های قضایی خود را به‌صورت الکترونیکی و اینترنتی دنبال کند.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان با اشاره به دیگر برنامه‌های هفته قوه قضائیه در این استان تصریح کرد: در این هفته نمایشگاه خدمات الکترونیک قوه قضائیه در استان سمنان راه‌اندازی شده و این خدمات به مردم معرفی خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم ارائه گزارش از عملکرد قوه قضاییه در استان سمنان به مردم بیان کرد: این طرح در راستای ارائه خدمات الکترونیکی و آسان به مردم است و با اجرای آن دولت گامی اساسی در مسیر الکترونیکی شدن برمی‌دارد.

مظهری افزود: گل‌باران مزار شهدا، نشست خبری مدیران و مسئولان قضایی در سراسر استان و آغاز مرحله اجرایی ثبت‌نام از مردم برای دریافت شناسه قضایی ازجمله مهم‌ترین برنامه‌هایی است که در هفته قوه قضاییه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه هرروز از هفته قوه قضاییه با یک عنوان و شعار ویژه مشخص‌شده است یادآور شد: هفته قوه قضاییه از ۳۰ خردادماه آغاز می‌شود و تا چهارم تیرماه امسال خاتمه می‌یابد.

رئیس‌کل دادگستری استان سمنان اذعان کرد: پیشگیری از وقوع جرم، مبارزه با مفاسد اقتصادی و اجتماعی، قانون مداری و ترویج آرمان‌های انقلابی ازجمله مهم‌ترین اهداف و وظایف این قوه است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان