شهردار سمنان به اجلاس عمومی شهرداران آسیایی دعوت شد

سمنان- ایرنا- دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار قاضیانتپ ترکیه، حسین موسوی، شهردار سمنان را به پنجمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی در تاریخ بیستم تا بیست و سوم آبان ۹۵ در ترکیه، دعوت کرد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی شهرداری سمنان، دبیر کل مجمع شهرداران آسیایی و شهردار قاضیانتپ ترکیه با ارسال نامه ای شهردار سمنان را به پنجمین اجلاس مجمع عمومی شهرداران آسیایی در قاضیانتپ ترکیه در تاریخ ۱۰ تا ۱۳ نوامبر برابر با ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه ۹۵، دعوت کرد.
موضوع پنجمین مجمع ۲ سالانه شهرداران آسیایی «شهرهای آینده آسیایی ، راه حل های هوشمند برای شهرسازی پایدار» است، موضوعی که انتظار می رود یک چارچوب مناسب برای ارایه موثر و بحث پویا با شهرداران و کارشناسان باشد.
۶۷ شهردار شهرهای آسیایی به این مجمع دعوت شدند و شهردار سمنان هم به دلیل حضور موفق در اجلاس راه ابریشم در ارومچی کشور چین و انعقاد تفاهم نامه دوستی و همکاری با شهردار این شهر، به این مجمع دعوت شد.
نخستین اجلاس شهرداران آسیایی با ابتکار عمل شهردار تهران و حمایت مجلس شورای اسلامی، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مجمع مجالس آسیایی(APA) با شرکت ۱۶۰ نفر از مقامات شامل ۴۴ شهردار از ۳۳ کشور آسیایی و برخی دیگر از شهرهای دوست و خواهر خوانده تهران و هیات هایی از نمایندگان سازمان های بین المللی، سازمان ملل متحد، اروپا، اکو، آسه آن اوراسیا، اتحادیه شمال آفریقا، آبان ماه سال ۱۳۸۷ در محل برگزاری همایش های بین المللی برج میلاد با موفقیت برگزار شد.
دبیرخانه دایمی مجمع شهرداران آسیایی هم در تهران قرار دارد و در نظر دارد با استفاده از ظرفیت های موجود فعالیت های خود را برای تعامل و همگرایی بیشتر شهرهای بزرگ آسیایی، توسعه شهری و تحقق استانداردهای بالای زندگی در سراسر آسیا ادامه دهد.
ازاهداف مجمع شهرداران آسیایی می توان به ترویج فرهنگ تعامل و ارتقای همکاری های مشترک میان شهرداری ها، فراهم آوردن بستر مناسب جهت توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تاکید بر کرامت انسانی شهروندان، ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان شهرهای عضو و ارایه راهکارهایی برای مدیریت بهینه تر سرمایه گذاری برای دستیابی به توسعه شهری اشاره کرد.
پس از اجلاس تهران ، مجمع شهرداران آسیایی در سال ۲۰۱۰ در استانبول ترکیه، ۲۰۱۲ در بانکوک تایلند و ۲۰۱۴ در هایکو چین برگزار شد و امسال هم قرار است در قاضیانتپ ترکیه برگزار شود.
شهردار قاضیانتپ یک بانوی مسلمان به نام فاطمه ساهین است و قاضیانتپ در جنوب شرقی ترکیه واقع شده و نزدیک به ۲ میلیون نفر جمعیت دارد و یکی از قطب های مهم اقتصادی ترکیه به شمار می رود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان