شهروندان استان سمنان مراقب یخ‌زدگی کنتورباشند

به گزارش ایرنا، محمد طاهری، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با اشاره به دمای زیر صفر درجه سانتیگراد هوا در شب، گفت: مشترکان در این استان برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب، اقدامات پیشگیرانه را جدی بگیرند.

محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: مشترکان شرکت آب و فاضلاب استان سمنان برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور و تاسیسات آب با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی می‌توانند تا حد زیادی از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور جلوگیری کنند.

وی ادامه داد: مشترکان شرکت آب و فاضلاب در بخش شهری و روستایی به منظور جلوگیری از یخ زدگی کنتور و ترکیدگی انشعاب آب مراقب باشند آب باران و آب سطحی به داخل حوضچه کنتور وارد نشود.

طاهری تاکید کرد: مشترکان در صورت یخ زدگی کنتور و لوله های آب از گرم‌کردن ناگهانی کنتور و استفاده از آب جوش یا حرارت مستقیم خودداری کنند و از هوای گرم (سشوار) برای رفع یخ‌زدگی استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان یادآور شد: در صورت یخ‌زدگی و خراب شدن کنتور آب، مشترک باید با هزینه خود نسبت به خرید کنتور اقدام کند.

وی افزود: با توجه به اینکه کنتور آب در داخل ملک مشترکان است، حفاظت از آن در برابر یخ زدگی به عهده مشترک است و در صورت یخ‌زدگی کنتور و ترکیدگی انشعابات در داخل ملک، آب و فاضلاب تعهدی در پرداخت هزینه‌ها ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: شهروندان در صورت بروز هر گونه حادثه در حوزه آب و فاضلاب با سامانه ارتباط با مشتری ۱۲۲ تماس بگیرند .

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۳۲۰ هزار و ۷۵۲ مشترک در بخش شهری و روستایی دارد ، این شرکت دارای سه‌هزار و ۵۲۰ مشترک صنعتی و تولیدی و ۲۶۴ هزار و ۳۷۷ مشترک خانگی است.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان