طرح‌های جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در استان سمنان اجرا می‌شود

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از اجرای طرح‌های متعدد برای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، علی نقی حیدریان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های منابع طبیعی ایجاد کمربند حفاظتی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی از فعالیت گروه‌های گشت‌زنی متعدد در سطح عرصه‌های طبیعی این استان خبر داد و گفت: برای جلوگیری از تجاوز به منابع و عرصه‌های طبیعی استان با همکاری یگان حفاظت گروه‌های گشت‌زنی به طور مستمر در سطح عرصه‌های طبیعی استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با بیان اینکه فعالیت‌های این اداره کل مردم‌محور است افزود: بهترین راه حل برای جلوگیری از تصرف در عرصه‌های طبیعی مشارکت مردم است.

حیدریان خواستار مشارکت و همکاری مردم برای حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی شد و گفت: منابع طبیعی متعلق به همه مردم است و باید در راستای حفاظت از آن همه مشارکت لازم را داشته‌ باشند تا این نعمت الهی برای آیندگان نیز حفظ شود.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در این عرصه گفت: باید با فرهنگ‌سازی و نهادینه کردن این مهم مردم را به سمت حفاظت از منابع طبیعی و انفال تشویق کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان ایجاد کمربند حفاظتی از طرح‌های مهم این اداره کل در راستای جلوگیری از تجاوز به عرصه‌های طبیعی عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح اراضی ملی از سایر اراضی تفکیک می‌شود و از این طریق حاکمیت دولت بر عرصه‌های طبیعی تثبیت می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان