طرح تابستانی پلیس‌راه استان سمنان اجرا می‌شود

رئیس پلیس‌راه استان سمنان گفت: طرح تابستانی پلیس از اول تیر به‌صورت هم‌زمان در سراسر کشور در استان سمنان نیز آغاز می‌شود و تا یکم مهرماه ادامه خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان به نقل از روابط عمومی انتظامی استان سمنان، سرهنگ حسن خسروجردی با بیان اینکه محور تهران-مشهد پرترافیک‌ترین مسیر استان سمنان محسوب می‌شود، اظهار داشت: با شروع تابستان و آغاز مسافرت‌های ویژه این ایام طرح تابستانی پلیس در ایام تابستان و افزایش سفرها به‌منظور روان‌سازی ترافیک، و کاهش تصادفات و تلفات انسانی انجام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش کمی و کیفی تجهیزات الکترونیکی پلیس‌راه استان سمنان نسبت به سال قبل افزود: در کل محورهای استان ۴۰ دوربین سرعت‌سنج در طرح تابستانه امسال سرعت متوسط خودروها را ثبت می‌کنند.

رئیس پلیس‌راه استان سمنان با بیان اینکه برنامه‌های طرح تابستانه پلیس با همکاری دیگر دستگاه‌های امدادی مانند هلال‌احمر، اداره راه، اداره کل پایانه‌ها و استانداری‌ها انجام می‌شود، ابراز داشت: هم‌زمان با شروع طرح تابستانه اقداماتی مانند بازدید از پایانه‌های مسافربری برای اطمینان از تجهیزات اتوبوس‌های مسافربری، گشت‌های محسوس و نامحسوس در راستای کنترل تخلفات، آموزش عمومی فرهنگ ترافیک برای رانندگان مسافربری و باربری و موتورسیکلت‌سواران در روستاها انجام می‌شود.

خسروجردی با بیان اینکه سمنان با هفت استان کشور ارتباط مواصلاتی دارد، تصریح کرد: پرخطرترین محور استان مسیر شاهرود به میامی و میامی به سبزوار و مهم‌ترین عامل تصادفات و تلفات در جاده‌های استان واژگونی ناشی از خواب‌آلودگی به علت خشک و یکنواخت بودن مسیر جاده‌ها است.

وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی تلفات انسانی در جاده‌های استان سمنان نسبت به سال گذشته، افزود: بستن کمربند ایمنی برای سرنشینان جلو و عقب خودرو الزامی است و همچنین یک ربع استراحت بعد از هر دو ساعت رانندگی تأثیر زیادی در نشاط و جلوگیری از خواب‌آلودگی رانندگان دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان