بیش از ۲ هزار دوچرخه‌سوار در سمنان فعالیت دارند

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان گفت: میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری این استان تیرماه مشخص می‌شود؛ بیش از ۲ هزار دوچرخه‌سوار در سمنان فعالیت دارند.

خلیل‌الله غزنچای در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری فارس استان سمنان درباره برنامه‌های ورزش دوچرخه‌سواری در سمنان اظهار کرد: استان در رشته دوچرخه‌سواری از استعدادهای خوبی در تمام رده‌های سنی برخوردار است.

وی ادامه داد: استعدادیابی را در دستور کار قرار داده‌ایم و توجه ویژه‌ای به دوچرخه‌سواری پایه در راستای ترسیم آینده‌ای درخشان برای این رشته در استان داریم.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان با تأکید بر اینکه هنوز زمان دقیق برگزاری مسابقات درون‌استانی مشخص نیست، تصریح کرد: بعد از پایان ماه مبارک رمضان، با برگزاری جلسه‌ای میزبان مسابقات دوچرخه‌سواری درون‌استانی سمنان را اعلام خواهیم کرد.

غزنچای با اشاره به اینکه مسابقات قهرمانی کشور اواخر تیرماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: تیمی قدرتمند را راهی رقابت‌های قهرمانی کشور خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه تنها پروژه مهم ما در حوزه زیرساخت دوچرخه‌سواری احداث چهار پیست دوچرخه‌سواری «بی.ام. ایکس» در شهرستان‌های سمنان، دامغان، شاهرود و گرمسار است، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای این امر انجام شده است.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان سمنان ادامه داد: منتظر تأمین اعتبارات لازم از سوی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برای تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها هستیم.

غزنچای با تأکید بر اینکه بیش از دو هزار رکاب‌زن در حوزه دوچرخه‌سواری استان سمنان فعالیت دارند، اضافه کرد: با این حجم دوچرخه‌سوار در سمنان، جمعیت حرفه‌ای دوچرخه‌سواران استان بیش از ۲۰۰ رکاب‌زن خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه دوچرخه‌سواری کوهستان نیز در فهرست برنامه‌های اصلی ما قرار دارد، اظهار کرد: نگاه ویژه‌ای به این رشته در استان داریم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان