طرح «خادم» در استان سمنان آغاز شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با تأکید بر اینکه وضعیت امدادرسانی از سوی گروه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان سمنان مطلوب است گفت: طرح خادم در استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسن شکراللهی در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت هفته هلال‌احمر اظهار داشت: طرح خادم در استان سمنان در راستای آموزش رایگان و چهره به چهره کمک‌های اولیه، نکات ایمنی وقوع حادثه و نکاتی درباره امداد و نجات آغازشده است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش‌ها از سوی داوطلبان دوره‌دیده جمعیت هلال‌احمر برگزار می‌شود افزود: این افراد به‌صورت داوطلبانه به روستاها و شهرهای کوچک اعزام می‌شوند و نکات لازم را مقابل درب منازل آموزش می‌دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان بیان کرد: سال گذشته به یک هزار و ۳۹۰ خانواده در این طرح مطالب و نکات لازم در حوزه کمک‌های اولیه و نکات امداد و نجاتی آموزش داده شد.

وی همچنین افتتاح پایگاه امداد هوایی و آشیانه بالگرد در استان سمنان را یکی از شاخص‌ترین پروژه‌های جمعیت هلال‌احمر این استان دانست و گفت: این پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۴۰۰ میلیون تومان و با زیربنای دو هزار و ۱۰۰ متر به بهره‌برداری رسید.

شکراللهی با تأکید بر اینکه این پایگاه بزرگ‌ترین ظرفیت خدمات‌رسانی در حوزه امداد و نجات در این استان است خاطرنشان کرد: مهمان‌سرا، تعمیرگاه، آشیانه و تأسیسات از مهم‌ترین بخش‌های این پایگاه هوایی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هکتار زمین برای بخش تأسیسات به کار گرفته‌شده تصریح کرد: این پایگاه ظرفیت نگهداری ۶ فروند بالگرد امداد و نجات را دارد و با ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مطلوبی که در این پایگاه وجود دارد توانایی پشتیبانی به‌عنوان مرکز خدمات امداد هوایی برای کل کشور در این پایگاه پیش‌بینی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان از وجود ۱۲ پایگاه امدادی در سطح جاده‌های استان سمنان خبر داد و گفت: در فاصله هر ۴۰ کیلومتر در استاندارد کشوری یک پایگاه امدادرسانی باید در سطح جاده‌ها وجود داشته باشد که این تعداد پاسخگوی نیازهای خدمات امدادی در استان سمنان است.

وی با اشاره به راه‌اندازی یک پایگاه امداد جاده‌ای ایوانکی در ایوانکی اضافه کرد: بسیاری از پروژه‌های جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با تأمین اعتبار از سوی خیران و کمک‌های نقدی دولت به اتمام رسیده است.

شکراللهی اذعان کرد: راه‌اندازی تیم های واکنش سریع، افتتاح و بهره‌برداری از کلینیک دندانپزشکی در شهرستان گرمسار، توسعه واحد دیالیز در شاهرود افتتاح مرکز هدایت عملیات «ای. او. سی» در سمنان ازجمله اقدامات مهمی است که از سوی جمعیت هلال‌احمر استان سمنان انجام‌شده است.

وی فراهم کردن امکانات تحصیلی برای ۱۷۰ دانش‌آموز در استان سمنان که به دلایل مختلفی از ادامه تحصیلی عاجز هستند را یکی دیگر از اقدامت مهم جمعیت هلال‌احمر استان سمنان عنوان کرد و اظهار داشت: تعداد زیادی از این دانش‌آموزان از اتباع افغان مقیم به این استان هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان سمنان با بیان اینکه ۱۳ بالگرد امدادی به سازمان جمعیت هلال‌احمر کشور در طول سه سال گذشته افزوده‌شده تصریح کرد: درگذشته ۱۰ بالگرد امدادی در این سازمان وجود داشت و اکنون ۲۶ بالگرد برای خدمت‌رسانی در کل کشور وجود دارد.

وی افزود: تا پایان سال گذشته ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار کمکی از سوی دولت برای تکمیل پروژه‌های عمرانی و پرداخت بدهی‌های جمعیت هلال‌احمر استان سمنان اختصاص یافت.

شکراللهی همچنین با اشاره به حادثه اخیری که در معدن استان گلستان اتفاق افتاد بیان کرد: جمعیت هلال‌احمر استان سمنان آمادگی خدمت‌رسانی به هم‌وطنان در استان‌های هم‌جوار و سایر نقاط کشور که درگیر حوادث تلخی می‌شوند را دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان