سمنان می تواند به عنوان شهر سایه تهران در زمان وقوع بحران عمل کند

سمنان- ایرنا- نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: سمنان می تواند به عنوان شهر سایه تهران، برای جلوگیری از افزایش جمعیت تهران و وقوع بحران در زمان حوادث قرار گیرد.

سمنان می تواند به عنوان شهر سایه تهران در زمان وقوع بحران عمل کند.

به گزارش ایرنا، احمد همتی روز شنبه در دیدار با مسوولان جمعیت هلال احمر استان سمنان در سالن کنفرانس این جمعیت با تاکید بر مشخص شدن شهرهای سایه تهران ، افزود : سیاستی که برای اداره تهران هم اکنون در حال اجراست اشتباه بوده و می تواند بحران زا شود.

وی اظهارداشت : اکنون ۶۰ درصد از نقدینگی کشور، ۵۰ درصد از تسهیلات و ۵۰ درصد از بودجه عمرانی کشور در تهران هزینه می شود که در صورت وقوع حادثه می تواند بسیار بحران زا باشد.

وی خاطرنشان کرد : تهران دارای حدود ۲۰ میلیون جمعیت است که این تراکم جمعیتی در زمان وقوع حوادث بسیار خطرساز می تواند باشد و از دیدگاه پدافند غیرعامل این موضوع بحران زاست که باید این مشکلات به صورت ریشه ای حل شود.

همتی یکی از راه کارهای حل این مشکلات و جلوگیری از افزایش جمعیت در تهران را قرار گرفتن سمنان به عنوان شهر سایه تهران برشمرد و گفت : سمنان با ایجاد امکانات اولیه مناسب می تواند شهر کمکی تهران قرار بگیرد.

همچنین با اشاره به قرارداشتن در هفته هلال احمر، گفت: هلال احمر مدیریتی جهادی را انجام می دهد و با کمترین هزینه ها، بهترین خدمات را به مردم ارایه می کند و این مجموعه به طور کلی مجموعه ای شاد و با نشاط است.

نماینده مردم شهرستان های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد : اعضای جمعیت هلال احمر علاوه بر احیا جسمانی روانی و روحی کار خیر را در جامعه اشاعه می دهند.

۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت‌ هفته هلال‌احمر نام گذاری شده است اما امسال به دلیل برگزاری انتخابات از سیزدهم تا ۱۹ اردیبهشت هفته هلال احمر نامگذاری شده است و شعار امسال این جمعیت، دنیایی در انتظار صلح اعلام شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان