طرح خزر تا کویر مقصد دوم گردشگری بین المللی می شود

ساری – مشاور گردشگری فرماندار ساری گفت: طرح کرانه خزر تا کویر مقصد دوم گردشگری بین المللی کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی ماهفروزی صبح دوشنبه در نشست هم اندیشی فرمانداران مازندران و سمنان اظهار داشت: جامعه محلی با بافتی اصیل که غنا، لطافت و منش فرهنگی دارد و مردم آن به لحاظ گرایش‌ها و اعتقادات و آداب و رسوم ظرفیتی بین‌المللی را فراهم کرده‌اند باید حفظ و حراست شود که طرح «کرانه تا کویر» مقصد دوم بین‌المللی کشور خواهد شد.

ماهفروزی افزود: تمام کویرها، پس‌کرانه و کرانه‌های ایران می‌تواند موضوع این پروژه باشد، اکنون ۹۰ درصد گردشگران خارجی به غیر از آنهایی که برای زیارت به ایران می‌آیند، گردشگران فرهنگی و علاقه‌مند به بازدید از آثار تاریخی هستند.

فرماندار سمنان نیز در این نشست اظهار کرد: قابلیت های گردشگری مشترک دو استان مازندران و سمنان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سعی شده تا این ظرفیت ها به عنوان مقصد گردشگری بین المللی قرار گیرد.

وی با بیان این که همه دستگاه های اجرائی دو استان در این زمینه و در بخش های مختلف اقتصادی و کشاورزی با اولویت گردشگری به دنبال راهکارهایی برای رشد و توسعه و رونق این منطقه از جهت اقتصادی و گردشگری هستند که امیدواریم قدم های خوبی در این زمینه برداشته شود، افزود: در این نشست تفاهم نامه مشترک دو استان نهایی شد و در آینده ای نزدیک با حضور استانداران سمنان و مازندران به امضا می رسد.

دانایی ادامه داد: کریدور استان سمنان و مازندران موقعیت بسیار خوبی است تا سمن های مختلف و دفاتر خدمات گردشگری در سطوح منطقه ای و ملی به ما کمک کنند تا گردشگران بین المللی را جذب و مسیر و اقامت آنها را در این کریدور تعریف کنیم.

فرماندار سمنان تاکید کرد: امیدواریم این نشست و دیگر نشست ها به ارتقا سطح اقتصادی و برنامه های گردشگری دو استان منجر شود و در نهایت بتوانیم با نگاه بر گردشگران بین المللی بر رونق اقتصادی تلاش کنیم.

فرماندار مهدیشهر هم با تاکید براستفاده از ظرفیت های دو استان برای توسعه گردشگری، اظهار کرد: افزایش هم افزایی دو استان در تحقق شعار استان سمنان از معبر به مقصد، توسعه گردشگری و اقامت گردشگران موثر است.

حسن ارگی بر بهره گیری از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای توسعه گردشگری دواستان تاکید کرد و گفت: با روی کار آمدن دولت یازدهم، شمار ورود گردشگران خارجی به کشور ما افزایش یافته است.

مجد فرماندار دامغان نیز در این جلسه با تاکید بر نقش و مشارکت مردم در توسعه صنعت گردشگری خواستار استفاده از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا و برگزاری همایش های مشترک در ارائه پتانسیل های گردشگری و عملیاتی کردن این ظرفیت ها شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان