“طرح داناب” بینش دانش‌آموزان از معضل کم‌آبی را ارتقاء داد

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان از رشد ۶ درصدی آگاهی دانش آموزان با اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) در استان سمنان خبر داد و گفت: این نشان می‌دهد که طرح داناب در افزایش آگاهی و ارتقاء سطح بینش دانش آموزان در نجات منابع آبی مؤثر بوده است.

محمد رضا خاموشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه سمنان، با اشاره اینکه طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) برای ششمین سال متوالی و با مشارکت شرکت آب منطقه‌ای سمنان، اداره کل آموزش و پرورش استان و جهاددانشگاهی استان سمنان به عنوان مشاور و مجری طرح در استان سمنان برگزار شد، گفت: در این طرح میزان آگاهی و حساسیت دانش آموزان استان به منابع آب از مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون این طرح مشخص شد.

وی افزود: مقایسه نتایج پیش آزمون و پس آزمون این طرح نشان از رشد ۶ درصدی آگاهی دانش آموزان از میانگین سوالات در پیش آزمون و پس آزمون دارد. و این امر حکایت از تأثیر مثبت مداخله آموزشی بر افزایش آگاهی و ارتقاء سطح بینش دانش آموزان در نجات منابع آبی است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای سمنان با اعلام رضایت از میزان اثر بخشی اجرای طرح ملی دانش آموزی نجات آب در استان سمنان اظهار داشت: افزایش میزان آگاهی و افزایش میزان حساسیت دانش آموزان و افکار عمومی نسبت به مشکلات منابع آب از اهداف طرح دانش آموزی نجات آب بود که در سال جاری در استان محقق شد و اجرای مستمر و صحیح این طرح می تواند افکار عمومی را هر چه بیشتر همراه با مسئولین و متولیان آب به همراه داشته باشد.

خاموشی با تقدیر از همکاری مطلوب و ارائه آموزش های تخصصی توسط جهاددانشگاهی استان سمنان، به عنوان مشاور اجرایی طرح، پیشنهاد داد: انشاءالله در سال‌های آینده، علاوه بر آموزش، اهداف بینشی و رفتاری مد نظر قرار گیرد. تا انشاءا… اهداف داناب بطور کامل در بین دانش آموزان مقطع اول متوسطه و خانواده های آنان محقق گردد.

وی افزود: با توجه به کمبود منابع آب در استان پرداختن به اجرای طرح های فرهنگی و آموزشی در کنار اقدامات سازه ای ضروری است و هر چه این گونه طرح ها در سنین پایین تر صورت گیرد اثر بخشی آن بیشتر خواهد بود، درطرح داناب سال جاری ۱۹ هزار دانش آموز از ۲۱۵ مدرسه آموزش هایی را در زمینه آب در استان سمنان فرا گرفتند.

شایان ذکر است در طرح داناب سال جاری، کارگاه های آموزشی برای معلمان رابط، توزیع اقلام آموزشی ،اجرای پیش آزمون و پس آزمون از دانش آموزان، اجرای نظام مسابقات داناب، بازدید دانش آموزان از سدها و تاسیسات آبی در استان، کارگاه های آموزشی و آشنایی خانواده های دانش آموزان با مشکلات منابع آبی استان و … با همکاری جهاددانشگاهی استان سمنان و اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان برگزار شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان