طرح “هر دانش‌آموز یک مهارت” در استان سمنان اجرایی می‌شود

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان از اجرای طرح “هر دانش‌آموز یک مهارت ” در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، حسین فولادیان در شورای معاونان اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار داشت: این طرح ویژه دانش‌آموزان پایه دهم تحصیلی در استان سمنان از ابتدای مهرماه سال ۹۶ اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای این طرح از سال گذشته تحصیلی آغازشده بود بیان کرد: با توجه به موفقیت‌آمیز بودن اجرای این طرح در سال ۹۶-۹۵ اجرای آن در سال تحصیلی ۹۷-۹۶ نیز ادامه خواهد یافت.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه اجرای این طرح مهم آموزشی با عنوان آموزش یک مهارت به دانش‌آموزان پایه دهم شاخه نظری در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ با موفقیت اجرا شد گفت: مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان شاخه نظری از سیاست‌های آموزش‌وپرورش است که در سال گذشته و سال جاری تحصیلی و سال‌های آینده در دستور کار آموزش‌وپرورش استان سمنان قرار گرفت.

فولادیان با اشاره به اینکه اجرای این طرح با همکاری ادارات کل فنی و حرفه‌ای، جهاد کشاورزی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان اجرایی می‌شود خاطرنشان کرد: مدیران مدارس می‌توانند دانش‌آموزان پایه دهم تحصیلی در سال آینده را به این دستگاه‌ها معرفی کنند تا این طرح برای این دانش‌آموزان اجرایی شود.

وی با بیان اینکه تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای اجرای این طرح مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان پایه دهم تحصیلی است گفت: دانش‌آموزان در طول تابستان در صورت موفقیت در مهارت‌آموزی می‌توانند گواهینامه مهارت از دستگاه‌های همکار دریافت کنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اینکه این طرح مهارت‌آموزی برای ۴ هزار دانش‌آموز پایه دهم شاخه نظری استان سمنان اجرایی می‌شود گفت: با اجرای این طرح ۵۰ در صد از دانش‌آموزان استان سمنان که در پایه دهم شاخه نظری آموزش‌وپرورش این استان تحصیل می‌کنند؛ در یکی از حوزه‌های مهارتی گواهینامه مهارت می‌‌گیرند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان