عطاری‌های سمنان ساماندهی می‌شود/فروش دارو در عطاری ممنوع است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان از ساماندهی عطاری‌های فعال در ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه در استان سمنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، مهدی‌ شادنوش در جمع فعالان بهداشت و سلامت استان سمنان در دانشگاه علوم پزشکی این استان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان به‌منظور حفظ سلامت شهروندان به دنبال ساماندهی عطاری‌های ۶ شهرستان زیر پوشش این دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با فعالیت عطاری‌های مجاز کاملاً همراه و موافق است، بیان کرد: داروهای گیاهی و طب سنتی نقش سهم زیادی در درمان مردم و پیشگیری از بیمار شدن آنان دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه برخی از عطاری‌ها ممکن است در حاشیه فعالیت خود تخلفاتی را نیز انجام دهند، تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با حواشی برخی از عطاری‌های این استان مخالف است و با آن برخورد می‌کند.

شادنوش با اشاره به برخی از تخلف‌های عطاری‌ها در این استان بیان کرد: در برخی از عطاری‌ها فروش برخی از داروهای غیرمجاز انجام می‌شود که این مهم تخلف است.

وی با اشاره به اینکه ادعای درمان بیماری‌های پیچیده مانند سرطان و ام.اس از سوی عطاری‌ها تخلف است، بیان کرد: اقدامات غیرکارشناسانه از سوی عطاری‌های استان سمنان ممکن است وضعیت بیماران را بدتر کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان با اشاره به اینکه فعالیت غیرمجاز و تخلف‌های عطاری‌ها سلامت مردم را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد، بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان به‌منظور حفظ سلامت مردم، پایش و نظارت بر عطاری‌های شهرستان‌های زیر پوشش این دانشگاه را انجام می‌دهد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان