فرسودگی مدارس و تراکم بالای دانش‌آموزی چالش آموزشی سمنان است

سمنان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: فرسودگی فضاهای آموزشی، تراکم بالای دانش آموزی و ۲ نوبته بودن برخی مدارس، چالش‌های اصلی فضاهای آموزشی استان است.

فرسودگی مدارس و تراکم بالای دانش‌آموزی چالش آموزشی سمنان است.

به گزارش ایرنا، محمدرضا جهان روز شنبه در نشست اعضای ستاد بزرگداشت روز معلم استان سمنان با محمدرضا خباز استاندار در سالن مدیریت بحران استانداری، افزود: فضاهای آموزشی استان سمنان به ویژه شهرستان های سمنان، گرمسار و میامی تراکم دانش آموزی بالایی دارد و این موضوع به یک چالش تبدیل شده است.

وی ادامه داد: از دیگر چالش های پیش رو، فرسوده شدن فضای آموزشی و ۲نوبته بودن برخی مدارس شهر سمنان است که این چالش ها می تواند نارضایتی مردم را در پی داشته باشد و اثرات منفی در کیفیت آموزشی به همراه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، افزایش سهم تملک آموزش و پرورش استان را خواستار شد و افزود: اگر سهم تملک این اداره کل افزایش نیابد، مدارس بیشتری ۲ نوبته خواهند شد.

وی با اشاره به قرار داشتن در آستانه ۱۲ اردیبهشت روز بزرگداشت مقام معلم، افزود: شهید مطهری در ایجاد تفکر، کمک و خدمت بی نظیری به مردم این مرز و بوم کرده است و معلم ها باید همچون شهید مطهری برای دانش آموزان زمینه ایجاد تفکر را فراهم کنند.

جهان با اشاره به اقدام های آموزش و پرورش استان سمنان و توجه به موضوع قرآن و نماز به عنوان ۲عنصر مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی، گفت: در مسابقات بین‌المللی قرآن، دانش آموز دامغانی در بخش دانش آموزی مقام اول را کسب کرد.

وی ادامه داد: در دولت تدبیر و امید و با برنامه ریزی های انجام شده ، در راهیان نور ۲ برابر دولت گذشته خدمات ارزنده ای ارایه شده است و در توسعه متوازن رشته ای استان سمنان رتبه اول کشور را داراست.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان این که هیچ دانش آموزی در استان از نعمت باسواد شدن محروم نمی‌ماند، افزود: نسبت حضور دانش آموز در وسعت بزرگ و جمعیت کم استان سمنان به ازای هر یک کیلومتر مربع ۱٫۵ دانش آموز است و آموزش و پرورش استان سمنان پوشش ۹۹٫۹ درصدی در نظام تعلیم و تربیت دارد.

دوازدهم اردیبهشت سالروز شهادت شهید مطهری و روز گرامیداشت مقام معلم نامگذاری شده است.
در استان سمنان بیش از هشت هزار معلم، ۱۲۵ هزار دانش آموز و هزار واحد آموزشی زیر پوشش آموزش و پرورش وجود دارد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان