هواشناسی سمنان درباره خسارت‌های ناشی از بارندگی و وزش باد هشدار داد

سمنان- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: هواشناسی درباره خسارت‌های احتمالی ناشی از بارندگی، وزش باد شدید، سیلابی شدن مسیل ها تا ۷۲ ساعت آینده هشدار می‌دهد.

هواشناسی سمنان درباره خسارت‌های ناشی از بارندگی و وزش باد هشدار داد.

غلامرضا حسنی غربا در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی و تصاویر ماهواره ای، فعالیت سامانه بارشی تا سه شنبه دوازدهم اردیبهشت ۹۶ به صورت بارش باران، رگبار و رعد و برق و در برخی ساعات وزش باد شدید و در برخی نقاط احتمال بارش تگرگ و گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی با اشاره به احتمال خسارات ناشی از وزش باد شدید و تگرگ و نیز آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیل ها و لزوم انجام تمهیدات پیشگیرانه، به بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته در برخی از نقاط استان سمنان اشاره کرد و ادامه داد: تا ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز، در ایوانکی ۱٫۱ میلی متر باران بارید که بیشترین میزان بارندگی بود.

حسنی غربا، با اشاره به گزارش وضعیت هوای استان سمنان در ۲۴ ساعت گذشته، تصریح کرد: وزش باد در نقاط مختلف در بیشترین سرعت باد در میامی به ۵۸ کیلومتر بر ساعت رسید.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان خاطرنشان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دیباج و رضوان با ۶ و حسینان در شهرستان دامغان با ۲۷ درجه سانتی گراد، به ترتیب کمترین و بیشترین دمای هوای استان سمنان را داشتند.

وزش باد و بارش باران پدیده بیشتر نقاط استان سمنان در هفته گذشته بود و روز سه شنبه پنجم اردیبهشت بارش های پراکنده باعث جاری شدن سیلاب در برخی نقاط استان شده بود که خسارتی نداشت.

سامانه هواگوی ۱۳۴ آماده ارایه اطلاعات هواشناسی و پیش بینی های جوی استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره کل هواشناسی استان سمنان دارای ۹ ایستگاه سینوپتیک، ۱۵ ایستگاه اقلیم شناسی و ۵۰ ایستگاه باران سنجی در نقاط مختلف است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان