لغو دورهمی شب یلدا بهترین هدیه روز پرستار

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمجتبی اکرم، مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان معتقد است: لغو دورهمی ها در شب یلدا بهترین هدیه ای است که مردم می توانند به میمنت روز پرستار به پرستاران و کادر بیمارستان ها در این شرایط کرونایی هدیه کنند.

دکتر سیدمجتبی اکرم مدیر اداره کل درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به تلاش های کادر درمان در دوره کرونا اظهار کرد: همراهی مردمی نقش عمده ای در به نتیجه رسیدن زحمات کادر درمان در مقابله با کرونا دارد.

وی گفت: ساده انگاری در رعایت شیوه نامه های بهداشتی زمینه میدان داری کرونا و بروز لطمات و صدمات جبران ناپذیری را فراهم خواهد کرد.
عضو ستاد استانی مقابله با کرونا با بیان اینکه از زمان شروع کرونا کادر درمان جهادگرانه در جبهه مبارزه با کرونا ایستادگی کردند افزود: عزم و همراهی مردم در کنار اقدامات مسئولانه ادارات و نهادهای دولتی و تلاش ها و زحمات بی وقفه کادر درمان سه ضلع مثلث در محاصره کرونا خواهد بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به نزدیک بودن شب یلدا و لزوم همراهی مردمی در برگزار نکردن دورهمی های خانوادگی خاطرنشان کرد: هرگونه رفتار فردی یا جمعی خارج از دستورالعمل ها و شیوه نامه های بهداشتی نتایج زیانباری را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: در شرایط امروز پایبندی مردم به رعایت نکات و قوانین بهداشتی مقابله با کرونا به خصوص زدن ماسک نشان از عزم جدی ملی در همراهی با کادر درمان در کنترل این بیماری دارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان تاکید کرد: وضعیت فعلی و کاهش میزان ابتلا و فوتی های ناشی از کرونا ناپایدار و شکننده بوده و نیازمند توجه هرچه بیشتر تمامی افراد جامعه به خصوص افراد سالمند و بیماران دارای بیماری های زمینه ای در شرایط آب و هوای سرد زمستانی است.

روز پرستار و میلاد حضرت زینب، امسال مصادف با ۳۰ آذرماه و آخرین شب پاییز و شب یلدا است.

امسال روز شمار هفته گرامیداشت پرستار که از ۲۶ آذر تا ۲ دی ۹۹ است به شرح ذیل اعلام شده است:

چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹ پرستاری؛ بصیرت حرفه ای( تجدید میثاق با امام و رهبری)، پنج شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ پرستاری؛ ایثار و شهدای خدمت، جمعه ۲۸ آذر۱۳۹۹ پرستاری؛ تندرستی و معنویت، شنبه ۲۹ آذر۱۳۹۹ پرستاری؛ تکریم حرفه ای، یکشنبه ۳۰ آذر۱۳۹۹ پرستاری؛ مسئولین و تجلیل از صبوری و فداکاری های زینبی، دوشنبه ۱ دی ۱۳۹۹ پرستاری حرفه ای؛ یک قرن خدمات آکادمیک و همچنین سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۹ پرستاری جامعه نگر نامگذاری شده است.

لینک مرتبط:

پرهیز از دورهمی ها در یلدای پیش رو

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان