پرهیز از دورهمی‌ها در یلدای پیش رو

به گزارش ایسنا، علیرضا آشناگر، استاندار سمنان از کاهش محسوس مبتلایان و مرگ و میرهای کرونایی در این استان خبر داد و با اشاره به رنگ‌بندی‌های کرونایی جدید در این استان هشدار داد: در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها این رنگ‌بندی‌ها می‌تواند به سرعت تغییر کند.

علیرضا آشناگر ۲۲ آذرماه در حاشیه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا اظهار کرد: علی‌رغم کاهش محسوس موارد ابتلا و تغییر وضعیت رنگ‌بندی‌ها در شهرستان‌های هشت‌گانه استان، چنانچه از حساسیت به رعایت پروتکل‌ها کاسته شود ممکن است که این رنگ‌بندی‌ها به سرعت تغییر کند لذا از عموم مردم ، اصناف و همه اقشار مردم انتظار داریم که همچنان در رعایت پروتکل‌ها و اجتناب از دورهمی‌ها جدی باشند.

وی با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و احتمال شکل گیری اجتماعات خانوادگی از شهروندان استان خواست از دورهمی‌های پرتراکم و اجتماعات خانوادگی به شدت پرهیز کنند چرا که عدم توجه به فاصله اجتماعی و از سرگیری دورهمی‌ها می‌تواند به گسترش این بیماری عالمگیر بیانجامد.

استاندار سمنان با اشاره به برگزاری جلسه ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا افزود: در این جلسه خوشبختانه از مجموعه اقدامات مسئولان استان و روند کاهشی میزان ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا اعلام رضایت شد.

وی با اشاره به روند با ثبات شیوع کرونا در سطح استان خاطرنشان کرد: به لطف خداوند سبحان و به مدد تلاش کادر بهداشت و درمان و همکاری اقشار مختلف مردم، خوشبختانه شاهد روند نزولی میزان ابتلا به ویروس کرونا در سطح شهرستان‌های استان هستیم که امیدواریم باز هم شاهد تغییر وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان و کم رنگ شدن شرایط خطر در طی روزها و هفته های آینده باشیم.‌

آشناگر با قدرشناسی از مشارکت مردم و به‌ویژه اصناف و بازاریان به‌واسطه ی همکاری با ستاد مدیریت مقابله با کرونا گفت: خوشبختانه در حال حاضر سه شهرستان میامی ، سرخه و آرادان در وضعیت زرد و مابقی شهرستانهای استان نیز در وضعیت نارنجی هستند . ضمن اینکه پنج شهرستان دیگر استان نیز همچنان در وضعیت نارنجی هستند.‌

رئیس ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا گفت: در جلسه امروز ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا از روند نزولی ابتلا و کاهش میزان مرگ و میر ناشی از کرونا در استان سمنان ابراز رضایت شد و بر ضرورت همکاری بیشتر مردم با ستاد ملی و همچنین پرهیز از تجمعات و بویژه دورهمی های خانوادگی تاکید گردید.

آشناگر با اشاره به در پیش بودن شب یلدا و خطر تجمعات و دور همی های خانوادگی گفت: بر اساس مطالعات انجام شده، بیشترین میزان ابتلاء به کرونا در دورهمی‌ها و نشست‌های خانوادگی اتفاق می‌افتد و لذا با توجه به اینکه احتمال تغییر رنگ‌بندی‌شهرستان‌ها در صورت عدم توجه به پروتکل‌ها، دوراز انتظار نیست ازعموم هم‌استانی‌ها انتظار می‌رود که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها در آیین‌های شب یلدا کادر درمان را در کنترل این بیماری همه‌گیر یاری رسانند.

استاندار سمنان با قدردانی مجدد از همکاری اقشار مختلف مردم به تداوم اعمال محدودیت ها در مناطق پرخطر خبر داد و اضافه کرد: محدودیت های کرونایی با توجه به رنگ بندی اعلام شده از امروز شنبه ۲۲ آذر ماه آغاز و تا جمعه ۲۸ آذر ماه ادامه می‌یابد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان