مطالبات معوقه کارگری در استان سمنان کمتر از گذشته است

حبیب‌الله محقق، دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان گفت: بیشتر واحدهای تولیدی و صنعتی استان مطالبات معوقه حقوقی کارگری ندارند و شرایط نسبت به گذشته بسیار بهتر است.

حبیب‌الله محقق روز دوشنبه در نشست مشترک اعضای هیات‌رئیسه خانه کارگر استان با رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان افزود: چالش‌های کارگری به حداقل رسیده است تا آنجا که در استان نیاز مبرم تأمین نیروی کار در شهرک‌های صنعتی مشاهده می‌شود.

مشکلاتی از قبیل اجرای قانون کار مشهود است و سعی خواهد شد موارد را احصاء و در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارائه بدهیم.
بزرگ‌ترین سرمایه یک واحد اقتصادی منابع انسانی آن مجموعه هستند، در حقیقت منابع انسانی پیشران توسعه یک واحد تولیدی می‌باشند

هر شغلی زنجیره ارزش دارد با ایجاد مشاغل جدید در بنگاه‌ها می‌توانیم بسیاری از مشاغل را با برنامه‌ریزی گسترش بدهیم.

در شرایط رکود اقتصادی بسیاری از واحدهای تولیدی با توجه به اینکه نسبت به دوره‌های قبل افت ظرفیت داشتند، اما نیروهای خود را تعدیل نکردند، علاوه بر آن توانستند حقوق و دستمزد نیروهای خود را افزایش دهند.

فرهنگ روابط کارگر و کارفرما باید پررنگ‌تر باشد، خانه کارگر می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های خود در حوزه قانون‌گذاری را به شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ارجاع دهد.

یک هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی و معدنی با بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ۶۵ هزار نفر در استان سمنان اشتغالزایی داشتند.