سمنان، شاهرود و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد

استان سمنان در تازه‌ترین رنگ‌بندی وضعیت شیوع ویروس کرونا، دارای پنج شهرستان در وضعیت آبی و سه شهرستان در وضعیت زرد است.

طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرستان‌های سمنان، شاهرود و مهدیشهر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد.

وضعیت کرونایی پنج شهرستان دیگر استان سمنان شامل دامغان، میامی، آرادان، گرمسار و سرخه نیز آبی اعلام شد.

بر پایه جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرمسار از وضعیت زرد کرونایی به آبی تغییر کرده است.

وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰ هزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند و نارنجی به معنای وضعیت پرخطر محسوب می شود که در این شرایط، آمار بستری روزانه بیشتر از ۶ نفر از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت باشد.

رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می‌شود، مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند، با وضعیت زرد تعریف می‌شوند.
ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.