معرفی ۴ رمان پرفروش خارجی

اگر اهل کتاب و کتاب خوانی هستید پس آیا پرفروش ترین ها و محبوبترین رمان های دنیا را می شناسید؟؟
اهالی کتاب و کتاب‌خوانی معمولا درباره‌ی بهترین کتاب‌ها بایکدیگر صحبت می‌کنند و نظرات متفاوتی هم در این‌باره دارند، اما تعیین فهرستی از پرفروش ترین کتاب های دنیا موضوع دیگری است و برای تهیه‌ی فهرستی از آنها فارغ از امتیازات ادبی مختلف، باید به تیراژ فروش‌شان نگاه کرد و دید که کدام‌ یک در بازارهای مختلف بیشتر فروخته‌اند.
هیچ مرجع خاصی برای تعیین تعداد کل فروخته‌ شده از کتاب ها وجود ندارد. ناشران معمولا تعداد کتاب فروش‌رفته از هر اثر را اعلام نمی‌کنند یا آمار تعداد کتاب‌های فروش‌رفته از سوی آنها صحیح نیست. به ویژه زمانی که قرار است نسخه‌ی فیلم سینمایی یک کتاب به زودی روی پرده سینما بیاید، ناشران در اعلام تیراژ فروش خیلی اغراق می‌کنند.

نکته‌ی بعدی که باعث گیج‌شدن درباره‌ی شمار کتاب‌های منتشر شده می‌شود، این است که بعضی‌اوقات در طول سال‌های متمادی، تنها یک ناشر اقدام به نشر یک کتاب نمی‌کند. برخی کتاب های معروف و قدیمی را چندین ناشر وارد بازار کتاب می‌کنند. به همین خاطر تهیه‌ی فهرست پرفروش ترین کتاب های دنیا بعضا کار سختی می‌شود.

ما در اینجا ۴ رمان پر فروش را برای شما معرفی کردیم.

کتاب دن کیشوت
«دن کیشوت» اثر درخشان «میگل دو سروانتس» (Miguel de Cervantes)، داستان مردی را روایت می‌کند که آن‌قدر درگیر داستان‌های شوالیه‌های مختلف می‌شود که تصمیم می‌گیرد به یکی از آنها بدل شود. «دن کیشوت» که یکی از اولین رمان‌های بشری است در سال۱۶۱۲ به رشته‌ی تحریر درآمده و روایتگر رویدادهای ناگواری است که شخصیت اول داستان، «کیشوت» در طول سفرش به گوشه‌وکنار اسپانیا با آنها مواجه می‌شود. «دن‌کیشوت» و تلاش‌هایش برای نجات مردم از ظلم و فائق‌آمدن بر بدی‌ها است، برای سالیان پی‌در‌پی مخاطبان در سراسر جهان را سرگرم کرده و تلاشی شریف، اما بیهوده را برای مبارزه با دشمنانی جعلی به نمایش گذاشته است.

 

کتاب شازده کوچولو

«کتاب شازده کوچولو»، اثر کودکانه و به شدت اثرگذار «آنتوان دوسنت اگزوپری» (Antoine de Saint-Exupéry)، درباره‌ی شاهزاده کوچکی است که در سیارک خود زندگی می‌کند. این کتاب در سال ۱۹۴۳ منتشر شد. ابتدا شهرت و محبوبیت «شازده کوچولو» در فرانسه فراگیر شد، سپس به تمام جهان سرایت کرد. یادبودهای زیادی در ستایش این اثر در سراسر دنیا به وجود آمده است. برای مثال مجسمه‌های شازده کوچولو و … . حتی فضانوردان نیز سیارکی را به نام سیارک شازده دوست‌داشتنی قصه، نام‌گذاری کرده‌اند. آمار فروش «شازده کوچولو» هم مشخص نیست. برخی منابع ۸۰ و برخی دیگر ۲۰۰ میلیون نسخه فروش را اعلام کرده‌اند.

 

کتاب کیمیاگر
کتاب کیمیاگر از آثار معروف و پرفروش نویسنده‌ی برزیلی، پائولو کوئیلو، داستانی‌ست جذاب از روح بی‌قراری که در جست‌و‌جوی سلوک و رسیدن است.

کیمیاگر (The Alchemist) با سبکی مشابه به داستان‌های شرقی روایت‌گر قصۀ پسر جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را رها و به شمال آفریقا می‌رود تا در نزدیکی اهرام مصر گنجی مدفون شده را پیدا کند. او در مسیرش، با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا شده و نیز عاشق فاطمه، دختر صحرا می‌شود. همه‌ی آن‌ها هدایت‌گر سانتیاگو در مسیر جست و جویش هستند. پائولو کوئیلو (Paulo Coelho) در این اثر از جملات قصار و پرمعنایی استفاده کرده که به سهم خود داستان را بسیار زیبا و دل‌نشین کرده است.

 

 

کتاب راز داوینچی

«دان بروان» (Dan Brown)، در سال ۲۰۰۳، رمانی معمایی درباره‌ی توطئه‌هایی برای پنهان‌کردن رازهای کلیسای کاتولیک نوشت. بدیهی است که با اعتراضات کلیسای کاتولیک و تقبیح این رمان، اقبال و توجه مردم نسبت به آن بیشتر شد و حتی فیلم آن نیز با هنرنمایی «تام هنکس» روی پرده‌ی سینماها آمد. «رمز داوینچی» نشان داد که آثار معمایی نیز در رقابت با آثار تخیلی، حرف‌هایی برای گفتن دارند. به ویژه زمانی که قصه از داستان قتلی ساده پا را فراتر می‌گذارد و به کشف رازهای تاریخی و تاریک گذشته می‌پردازد.