معضلی به عنوان معتادان پر خطر در استان سمنان وجود ندارد

سمنان – دادستان عمومی استان سمنان با اشاره به اینکه این استان با معضل معتادان پرخطر مواجه نیست، گفت: اما وجود معتادان کم خطر نیز به دلیل سطح امنیت و سلامت موجود برای جامعه مشکلاتی دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر آسیابی صبح پنج شنبه در جلسه کمیته قضایی وانتظامی مبارزه با مواد مخدر استان سمنان در سالن شهید محمد شهاب دادسرای مرکز استان اظهار داشت: اعتیاد و معضل معتادان همواره دغدغه مسئولان دستگاه قضا در استان سمنان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های ساماندهی معتادان و مبارزه به موادمخدر از مطالبات مهم مردمی است، ادامه طرح‌های ساماندهی معتادان را با جدیت بیشتر از سوی دستگاه های مربوطه در استان سمنان را خواستار شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با اشاره به اینکه تعداد معتادان پرخطر در این استان هنوز به معضل تبدیل نشده است، خاطرنشان کرد: اما باید توجه داشت که معضلات زیادی در رابطه با معتادان کم خطر در استان سمنان وجود دارد.

آسیابی با بیان اینکه ریشه بسیاری از جرایم و ناهنجاری‌ها در استان سمنان همین اعتیاد است، گفت: بر این اساس باید حرکت‌های جدی در زمینه مبارزه با مواد افیونی افزایش یابد.

وی با تأکید بر اینکه مواد مخدر بستر ارتکاب بسیاری از جرائم است، خاطرنشان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی از بستر اعتیاد ایجاد می‌شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان با بیان اینکه ریشه تعداد زیادی از پرونده‌های طلاق در کشور اعتیاد یکی از زوجین به مواد مخدر است، گفت: اعتیاد به مواد مخدر عامل تعداد زیادی از پرونده های حقوقی است که بنیان خانواده را متزلزل می کند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان