بهره برداری شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد فصل نوینی از توسعه صنعتی کشور

به گزارش ایرنا، شرکت آریا ترانسفو به منظور تولید انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی و خشک رزینی و همچنین انواع پست های پیش ساخته با استفاده از فناوری و دانش فنی شرکت های معتبر اروپای غربی و ماشین آلات و آزمایشگاه های مدرن فشارقوی با سرمایه گذاری بخش خصوصی، در شهرک صنعتی شهمیرزاد واقع در ۳۰ کیلومتری شمال شهر سمنان احداث شده است.
این شرکت همچنین انواع ترانسفورماتورهای قدرت و فوق توزیع شبکه و نیروگاه ها، راکتورهای شنت و ترانسفورماتورهای خاص صنایع با استفاده از دانش روز را تولید می کند.
با توجه به پیشرفت روزافزون دانش فنی و فناوری ساخت ترانسفورماتور، به خصوص تاکید بر ترانسفورماتورهایی با تلفات کم و راندمان بالا، این شرکت علاوه بر تامین ماشین آلات پیشرفته و جدید از سازندگان معتبر و نیز با استفاده از بهترین متخصص ها از داخل و خارج کشور، نسبت به انتقال فناوری از شرکت های صاحب نام این صنعت اقدام، تا از پشتیبانی های فنی لازم مبنی بر طراحی، آموزش، نظارت بر تولید و آزمایش بهره برد.
تولیدهای این شرکت شامل کلیه ترانسفورماتورهای مورد نیاز شبکه توزیع برق از جمله ترانسفورماتورهای روغنی، خشک رزینی و یا با هسته آمورف و همچنین پست های پیش ساخته است.
طراحی این شرکت با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته تحلیل میدان های الکتریکی و مغناطیسی به صورت سه بعدی به منظور طراحی مطمئن و بهینه با هدف کاهش تلفات بی باری و بار، کم کردن سطح صدا، کوچک کردن ابعاد، افزایش راندمان و افزایش طول عمر ترانسفورماتورهای است.
یکی از اصول بنیادی شرکت آریا تراسفو حفاظت از محیط زیست، سلامتی و ایمنی کارکنان، مشتریان و جامعه است.
از جمله تمهیداتی که در این راستا انجام شده است می توان به استقرار طرح جامعه ایمنی با شعار «محیط کار بدون حادثه»، احداث تصفیه خانه، استفاده از رنگ های پایه آب به منظور کاهش آلودگی محیط کار اشاره کرد.
محصولات و ظرفیت تولیدات این واحد شامل ترانسفورماتورهای توزیع روغنی با ظرفیت تولید ۳۰ هزار دستگاه در سال تا ولتاژ ۳۶ کیلو ولت و توان ۱۰ تا چهارهزار کیلو ولت آمپر، ترانسفورماتورهای خشک رزینی با ظرفیت پنج هزار دستگاه سالانه تا ولتاژ ۳۶ کیلو ولت و توان ۱۰۰ تا ۱۰هزار کیلوولت آمپر، پست های پیش ساخته توزیع، با ظرفیت تولید ۲هزار دستگاه تا ولتاژ ۳۶ کیلوولت و توان ۱۰۰ تا یکهزار و ۶۰۰ کیلوولت آمپر، ترانسفورماتورهای فوق توزیع و قدرت با ظرفیت سالانه ۲۵هزار مگاولت آمپر تا ولتاژ ۴۲۰ کلوولت و توان ۲ تا ۵۵۰ مگاولت است.
مدیرعامل مجموعه آریا ترانسفو استان سمنان گفت : با آغاز به کار این شرکت در هفته دولت، نیاز کشور به واردات انواع ترانسفورماتورها از خارج برطرف می شود.
فرج الله معماری در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از رویکردهای اصلی این شرکت، سرمایه گذاری برای اهداف صادراتی با توان رقابت در بازارهای بین المللی است.
وی اظهار داشت : براساس هدفگذاری های شرکت آریا ترانسفو پیش بینی می شود، ٧٠ درصد از محصولات تولید یاین واحد صنعتی صادر و بقیه محصولات برای داخل کشور استفاده می شود.
وی خاطرنشان کرد : کشورهای هدف برای صادرات این شرکت تولیدی ترانسفورماتور، کشورهای همسایه ایران، برخی از کشورهای آفریقا و کشورهای آسیای جنوبی و شرقی است.
وی اهداف این شرکت را مطابق با اقتصاد مقاومتی دانست و تصریح کرد : این شرکت موجب اشتغال پایدار، تقویت تولید ملی و توانمند نیروی سازی نیروی انسانی می شود.
معماری یادآور شد : برای تولید محصولات شرکت آریا ترانسفو از بهترین فناوری ها و دانش روز در تولید ترانسفورماتور بهره گیری شده است که با استانداردهای روز جهانی مطابقت دارد و به همین دلیل تولیدات آریا ترانسفو شرق، قابلیت صادرات و توان رقابت در بازارهای بین المللی را دارد.
سهامدار شرکت آریا ترانسفو شهمیرزاد با بیان این که این شرکت در زمان حاضر متشکل ازشرکت آریا ترانسفور شرق و شرکت آریا ترانسفو قدرت است، گفت : این شرکت انواع ترانسفورماتورهای توزیع روغنی، خشک رزینی و فوق توزیع برق را تولید می کند.
مدیرعامل مجموعه آریا ترانسفو استان سمنان ادامه داد : مجموعه تولیدات این شرکت ها دربرگیرنده همه ترانسفورماتورهای مورد نیاز شبکه های برق از نیروگاه تا محل مصرف است.
معماری، تنوع تولیدات، تلفات کم، بهره وری بالا، مشخصات فنی و کیفیت قابل رقابت با سازندگان برتر این صنعت در جهان را از ویژگی های اصلی محصولات تولیدی مجموعه آریا ترانسفو برشمرد.
وی بیان داشت : این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار دستگاه ترانسفورماتورهای توزیع روغنی، پنج هزار دستگاه ترانسفورماتورهای خشک رزینی و ۲۵ هزار مگاولت آمپر ترانسفورماتورهای فوق توزیع برق را دارند.
وی تصریح کرد : شرکت آریا ترانسفو شرق با مساحت ٩۵ هزار متر مربع، ٨۵٠ نفر ایجاد اشتغال می کند و شرکت آریا ترانسفو قدرت با ١٩٠ هزار متر مربع مساحت برای یکهزار و ٢۵٠ نفر ایجاد اشتغال می کند.
معماری، کیفیت ماشین آلات و خطوط تولید این واحد تولیدی را بسیار مطلوب اعلام و اضافه کرد : ماشین آلات استفاده شده در این شرکت از کشورهای آلمان و سوئیس تهیه شده و از فناوری روز دنیا برخوردار است.
بهره برداری از مجموعه آریا ترانسفور شرق و قدرت د راستان سمنان، گام مهمی در تکمیل تنوع صنعتی و تولیدی استان است که نشانه دستاورد مهم نظام اسلامی در توسعه کشور در شاخه های مختلف است.
شرکت در جلسه اقتصاد مقاومتی استان سمنان برنامه بعدی معاون اولین رئیس جمهوری اعلام شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان