موافقت وزارت راه و شهرسازی با ایجاد کریدور سبز در استان سمنان

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از ایجاد کریدور سبز در این استان خبر داد.

بهرام علی ظاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، از موافقت وزارت راه و شهرسازی با ایجاد کریدور سبز در استان سمنان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این مهم گام نخست برای کاهش تصادفات گونه‌های نادر حیات‌وحش در جاده‌های استان سمنان است افزود: در حال پیگیری برای اجرای این مهم در استان سمنان هستیم.

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان عنوان کرد: متأسفانه وجود محور بین‌المللی و ترانزیتی تهران ـ مشهد و عبور آن از زیست‌کره توران که مأمن گونه‌های نادر حیات‌وحش مانند یوز آسیایی و گورخر ایرانی است؛ سبب شده تا تلفات گونه‌های نادر حیات‌وحش ناشی از سوانح رانندگی را در این محورها شاهد باشیم که با ایجاد این کریدور سبز تا حدود زیادی این مشکلات کاهش می‌یابد.

ظاهری در فروردین‌ماه امسال نیز در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سانحه تصادف و اتلاف یک قلاده یوز ایرانی در محور میامی به سبزوار، از تدوین طرح ایجاد تقاطع در دونقطه میامی برای عبور یوزها به تسنیم خبر داده بود.

وی با اشاره به اینکه این دونقطه برای عبور یوزها در قلمرو خود در منطقه میان دشت پیش‌بینی‌شده است عنوان کرده بود: این دو تقاطع در راستای اجرای طرح کریدور سبز در استان سمنان پیش‌بینی‌شده است

معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در این گفت‌وگو بر لزوم همکاری برای ایجاد این دو تقاطع با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط تأکید کرد.

ظاهری با اشاره به اینکه اجرای این دو تقاطع هزینه زیادی را بر دوش دستگاه‌های ذی‌ربط تحمیل نمی‌کند بیان کرد: در اجرای طرح گذر و کریدور سبز برای عبور گونه‌های حیات‌وحش از عرش محور تهران ـ مشهد در منطقه میاندشت، از مسیل رودخانه‌ها و آبراه‌ها استفاده می‌شود.

وی در این گفت‌وگوی کوتاه با بیان اینکه در سال‌های اخیر چهار مورد تصادف یوزهای آسیایی که در حال انقراض هستند در عباس‌آباد میامی گزارش‌شده است خاطرنشان کرد: این موضوع اهتمام جدی مسئولان ذی‌ربط را در اجرای کریدور سبز در این منطقه می‌طلبد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان