طرح گردشگری «از کرانه خزر تا کویر سمنان» فرصتی برای رواج توریسم

سمنان – فرماندار سمنان گفت: اجرای طرح کرانه خزر تا کویر سمنان که طرحی مشترک بین فرمانداران استان های سمنان و مازندران است می تواند فرصتی بی نظیر برای ترویج توریسم در کشور باشد.

سیدعباس دانایی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان اینکه استان سمنان و مازندران مقصد بین المللی گردشگران خارجی هستند، ابراز داشت: در اولین نشست تخصصی فرمانداران شهرستان های سمنان و مازندران در ساری طی هفته گذشته، توسعه گردشگری و اجرای طرح از کرانه خزر تا کویر سمنان بررسی شد که این طرح با وجود داشتن جاذبه‌های فراوان در حوزه گردشگری، می تواند زمینه ساز توسعه توریسم باشد.

وی با بیان اینکه از کرانه خزر تا کویر سمنان می تواند مسیری گردشگری در سطح بین المللی باشد، افزود: این طرح با استقبال فرمانداران، در قالب سند گردشگری منطقه‌ای به امضای طرفین رسید.

فرماندار سمنان با بیان این‌که گردشگری از لحاظ اقتصادی سومین درآمد جهانی را به خود اختصاص داده است، گفت: اجرای طرح‌های گردشگری استان‌های سمنان و مازندران می‌تواند رونق گردشگری دو منطقه را فراهم کند و ما در چندسال اخیر شاهد اقدامات زیربنایی خوبی از سوی دولت در توسعه صنعت گردشگری در ایران و توجه به تکمیل زیرساخت های گردشگری بوده ایم.

دانایی بیان داشت: سابقه تاریخی دو استان سمنان و مازندران نشان از وجود اشتراکات زیادی دارد و باید از این مزیت‌های دوجانبه برای توسعه و رونق اقتصادی منطقه استفاده کنیم و این آمادگی در بین مسئولان دو استان وجود دارد لذا لازمه اجرای طرح کرانه خزر تا کویر فعال کردن تشکل‌های مردمی در هر دو استان است که می تواند با برنامه‌ریزی مدون برای فعال شدن این تشکل‌ها صورت بگیرد.

وی افزود: استان سمنان در آستانه جهش بزرگی در توسعه صنعت گردشگری با توجه به پتانسیل و زیرساخت ها قرار دارد که علاوه بر انتخاب مقصد گردشگری برای گردشگران داخلی بستر حضور گردشگران خارجی را نیز فراهم ساخته است که وجود آثار منحصر به فرد تاریخی همچون تپه تاریخی میرک، بافت تاریخی سمنان، گنبدهای نمکی جنوب سمنان اماکن متبرکه و مذهبی از یک سو و وجود دانشکده گردشگری و وجود نیروهای متخصص و آموزش دیده در حوزه گردشگری برای انجام پژوهش های علمی در سمنان بخشی از این ظرفیت‌ها هستند.

فرماندار سمنان بر لزوم برنامه‌ریزی مشترک توسعه گردشگری در طول سال بین دو استان مازندران و سمنان همچون برندسازی مشترک به صورت منطقه ای و ملی، هماهنگی اسکان گردشگران، برگزاری جشنواره های مشترک متناسب با فصول مختلف در حال حاضر گروه‌های های تعزیه خوانی و برگزاری سوگواره حسینی و … تاکید کرد و گفت: مهاجرت های مردم دو استان می تواند فرصتی برای ایجاد همگرایی بیشتر در قالب سفیران دوستی باشد.

دانایی افزود: با استفاده از پتانسیل موجود برای استقبال از مسافران نوروز ۹۶ و به ویژه گردشگران خارجی و زائران ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) با محوریت اسکان ارزان قیمت گردشگران، برنامه ریزی های لازم صورت گرفته تا با تعاملات استان‌های همجوار بتوانیم گامی بلند در توسعه گردشگری منطقه برداریم.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان