نهضت باسوادی در سمنان اجرا می‌شود/فاصله کوتاهی تا پایان بی‌سوادی ‌وجود دارد

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان از اجرای طرح نهضت باسوادی در استان سمنان خبر داد.

محمدحسن رضوانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: در استان سمنان تعداد افراد بی‌سواد کم بوده و در نهضت باسوادی افراد بی‌سواد شناسایی و تحت پوشش سوادآموزی قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه در استان سمنان درمجموع تعداد کمی افراد بی‌سواد وجود دارد، خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار و ۵۰۰ بی‌سواد در استان وجود دارد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان با اشاره به اقدامات و برنامه‌ریزی‌های این معاونت در آموزش و پروش استان گفت: به دنبال ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان هستیم.

رضوانی با اشاره به تعداد کم افراد بی‌سواد در استان افزود: به دنبال این هستیم که به‌زودی جشن پایان بی‌سوادی را در استان برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌منظور ترویج فرهنگ مقابله با بی‌سوادی با اولویت سوادآموزی به اولیای دانش آموزان طرح‌های مختلفی ازجمله آموزش فردبه‌فرد در حال انجام است.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان گفت: حجم کم افراد بی‌سواد در استان و همچنین وسعت بالا و پراکندگی در استان دوعاملی است که سبب شده که شناسایی افراد بی‌سواد کمی سخت باشد اما با این وجود اقدامات مناسبی در استان انجام‌شده و تعداد قابل‌توجهی از افراد بی‌سواد تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرارگرفته‌اند.

رضوانی خاطرنشان کرد: در طرح نهضت سوادآموزی تعداد قابل‌توجهی از سوادآموزان ایرانی و اتباع خارجی در استان سمنان تحت پوشش قرار گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بانک اطلاعاتی افراد بی‌سواد شهری و روستایی تعداد محدودی از اتباع ایرانی هنوز بی‌سواد هستند که نسبت به جمعیت استان آمار بسیار کمی را شامل می‌شود و تا مرحله باسوادی کامل فاصله بسیار کوتاهی وجود دارد.

معاون سوادآموزی آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه پایان بی‌سوادی در استان نیازمند عزم همگانی است خواستار همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی در این طرح مهم شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان