جریمه هشت هزار خودرو در محدودیت‌های کرونایی سمنان

سرهنگ موسی بزرگی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: هشت هزار خودرو از ابتدای اعمال محدودیت‌های کرونایی، به دلیل بی‌توجهی به محدویت‌ها در سراسر استان، اعمال قانون و جریمه شدند.

سرهنگ موسی بزرگی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از مجموع هشت هزار خودرو جریمه شده در استان سمنان به دلیل بی توجهی به محدودیت‌های ترافیکی، نزدیک به ۶ هزار خودرو به دلیل تخطی از محدودیت تردد شبانه جریمه شدند.

وی بیان کرد: ممانعت از ورود پلاک‌های غیر بومی به داخل شهرهای استان در شرایطی که استان در شرایط قرمز کرونایی قرار داشت و محدودیت تردد شبانه از جمله تخلف‌های رانندگی با اعمال محدودیت کرونایی محسوب می‌شود.

تردد خودروها در محورهای درون شهری استان سمنان از ساعت ۲۱ تا سه صبح همچنان تا اطلاع بعدی ممنوع بوده و رانندگان متخلف جریمه می‌شوند.

بزرگی ادامه داد: دوربین‌ها در سراسر استان سمنان فعال است و تردد خودروها خارج از زمان مجاز ثبت و مشمول جریمه می‌شود.

وی اضافه کرد: پلیس نیز با حضور فیزیکی در معابر شهری رانندگانی را که قانون ممنوعیت تردد شبانه را رعایت نکنند به صورت دوبرگی جریمه می‌کند.

در جریمه دوبرگی ممکن است قبض جریمه به دست راننده متخلف نرسد، اما پیامک جریمه به تلفن همراه مالک خودرو ارسال می‌شود.

بزرگی یادآور شد: شهروندان و به خصوص رانندگان با ماموران پلیس راهور در اجرای طرح محدودیت شبانه تردد همکاری داشته باشند و از انجام سفرهای بین شهری غیرضروری پرهیز کرده و برای شکست زنجیره انتقال ویروس کرونا به دستورالعمل‌های کرونایی پای‌بند باشند.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان سمنان گفت: در صورت بی توجهی به محدودیت تردد و اخطار پلیس، متخلفان بدون اغماض جریمه می‌شوند.

خیز جدید کرونا، همزمان با سراسر کشور، در استان سمنان رنگ‌بندی ٢ شهرستان شاهرود و دامغان را به نارنجی تغییر داده است.‌

اکنون در استان سمنان شهرستان‌های شاهرود و دامغان در وضعیت نارنجی و شهرستانهای سمنان ، گرمسار و مهدیشهر در وضعیت رنگ بندی زرد و سه شهرستان آرادان ، سرخه و میامی نیز در وضعیت رنگ بندی آبی قرار دارند.