هشدار سطح نارنجی هواشناسی درباره مخاطره باران و برف در سمنان

به گزارش خبرگزاری ایرنا، اداره کل هواشناسی استان سمنان پیرو هشدار سطح زرد ۲ روز پیش و با تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی، درباره مخاطرات این سامانه به صورت باران و برف هشدار سطح نارنجی اعلام کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز پنجشنبه به ایرنا گفت: فعالیت سامانه بارشی بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، طی روزهای آینده در استان سمنان تشدید می شود.

مصطفوی در توصیف سامانه بارشی مورد انتظار افزود: تشدید فعالیت سامانه بارشی از امروز پنجشنبه است و نوع مخاطره آن بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود.

وی درباره منطقه اثر این مخاطرات اضافه کرد: ناپایداری این سامانه به صورت بارش باران در نیمه غربی شامل نواحی شمال غربی، غرب تا مرکز استان سمنان و به صورت بارش باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و سردسیر غرب و شمال غرب استان دور از انتظار نیست.
مدیرکل هواشناسی استان سمنان بیان کرد: احتمال جاری شدن رواناب و سیلابی شدن مسیلها، لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل بارش باران و برف و یخبندان، از آثار فعالیت این سامانه بارشی در استان خواهد بود.
وی ادامه داد: پرهیز از تردد غیرضروری، اجتناب از کوهنوردی، لایروبی مسیلها و آبراهها، احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی به دلیل بارش باران و برف، لغزندگی، کاهش دید افقی و احتمال اختلال در تردد، تمهیدات پیشگیرانه لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی، مهمترین توصیه های هواشناسی استان سمنان است.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان زمان پایان حضور این سامانه بارشی در استان را اواخر روز جمعه عنوان کرد.

طی امروز و فردا طبق پیش بینی هواشناسی استان سمنان دمای هوا بین پنج تا هشت درجه سانتیگراد در نقاط مختلف استان کاهش می یابد و در شهر سمنان به کمینه ۶ درجه می‌رسد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان