وخیم تر شدن وضعیت کرونایی استان سمنان

طبق اعلام تازه ترین رنگ بندی سامانه ماسک وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وضعیت کرونایی شهرستان‌ دامغان و میامی ۲ تغییر در استان سمنان بود که نشان از درگیری بیشتر استان با ویروس کرونا است.

به گزارش ایرنا، طبق اعلام عصر سه‌شنبه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که جدیدترین رنگ‌بندی کرونایی را در سامانه ماسک اعلام کرد، استان سمنان ۲ تغییر در رنگ بندی کرونایی داشت که بر اساس آن شهرستان دامغان از قرمز به قرمز تیره و شهرستان میامی از آبی به زرد تغییر رنگ دادند.

طبق جدیدترین رنگ بندی سامانه ماسک، شهرستان‌های سمنان و گرمسار در وضعیت نارنجی، و شهرستان‌های مهدیشهر، آرادان، سرخه و میامی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

با توجه به جمعیت هدف واکسیناسیون که افراد بالای ۱۲ سال در استان سمنان را شامل می شود، بیش از ۸۰ درصد پوشش واکسیناسیون کرونا در دُز اول در استان محقق شد و تاکنون حدود ۶۰ درصد از جامعه هدف ۳۴۹ هزارنفری در استان سمنان دز دوم واکسن کرونا دریافت کردند.

طبق اعلام امروز سامانه ماسک اکنون در کشور ۲۹ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۱۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۲۱ شهرستان در وضعیت زرد، و ۸۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.