سمنان جزو ۶ استان درگیر با موج جدید کرونا

محمود قدرتی، مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری و رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا سمنان گفت: سمنان به همراه پنج استان دیگر کشور با وضعیت اوج‌گیری جدید کرونا مواجه است.

به گزارش ایرنا، محمود قدرتی روز دوشنبه در نشست کمیته بازرسی و نظارت ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری افزود: امروز جامعه با پدیده عادی‌انگاری مواجه است و هربار پس از آن باید اقدامات مناسب برای کنترل پیک های کرونا در دستور کار قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان های شاهرود و دامغان در حال حاضر در وضعیت رنگ بندی کرونایی قرمز قرار دارند، بیان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به پایین ترین حد خود کاهش پیدا کرده است.

با دستور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان در جلسه روز شنبه ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا، اقدامات و ‌پیگیری ها به صورت جدی تر دنبال می شود و این کمیته بحث بازرسی و نظارت ها را جدی تر پیگیری خواهد کرد.

بحث نظارت، کنترل و بازرسی برای تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی و همچنین ترغیب برای افزایش پوشش واکسیناسیون، در دستور کار این کمیته و اعضا قرار دارد.

افزایش پوشش و ضریب واکسیناسیون با قدرت و سرعت بیشتری باید از طریق اقدامات و راه کارهای خلاقانه پیگیری شود.

از ابتدای فروردین ۱۳۹۹ تاکنون بیش از ۶۹ هزار بازرسی در حوزه اصناف صورت گرفت و ۸۴۲ واحد صنفی به دلیل عدم رعایت پروتکل های بهداشتی پلمب شد.

یک هزار و ۷۸۵ گشت مشترک در حوزه صنوف در بحث مدیریت مقابله با کرونا انجام شد و ۵۹۵ واحد صنفی به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

شهرستان های دامغان و شاهرود در شرق استان سمنان در تازه ترین رنگ بندی کرونا از روز شنبه در وضعیت قرمز قرار گرفتند.