ورود سامانه بارشی به کشور

صادق ضیاییان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از تداوم آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خبر داد و گفت: طی روز سه‌شنبه ۲۵ آذر سامانه بارشی جدیدی به کشور وارد می‌شود.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: تا روز سه‌شنبه ۲۵ آذر به‌دلیل پایداری جو در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌ها مواجه خواهیم بود اما از بعد ازظهر روز سه‌شنبه سامانه بارشی جدیدی وارد کشور می‌شود و در برخی نقاط شمال غرب و غرب کشور بارش باران و برف را به‌دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه این سامانه طی روز چهارشنبه ۲۶ آذر در نیمه غربی کشور و روز پنجشنبه ۲۷ آذر علاوه بر نیمه غربی در غرب خلیج فارس و به‌صورت پراکنده در برخی نقاط شمال شرق و شرق سبب بارش می‌شود، گفت: بارش در مناطق جنوبی کشور با رعد و برق همراه است.

ضیاییان ادامه داد: طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۵ و ۲۶ آذر با افزایش نسبی دما در نوار شمالی کشور مواجه خواهیم بود و طی فردا ۲۴ آذر دریای عمان و طی روز سه‌شنبه ۲۵ آذر خلیج فارس و دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا۲۴ آذر صاف تا کمی ابری و غبار آلود با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی روز سه‌شنبه ۲۵ آذر نیز کمی ابری و غبار آلود به‌تدریج افزایش ابر با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان