وزیر اقتصاد به سمنان سفر می کند/۶۰ طرح پیگیری می شوند

سمنان – معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: علی طیب‌نیا در ادامه سلسله سفرهای خود برای اجرایی شدن طرح های اقتصادی مقاومتی تا پایان سال به سمنان سفر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری در نشست ظهر شنبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن اشاره به طرح استقرار یک وزیر و یا عضو کابینه در هر دو یا سه استان به صورت معین در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، ابراز داشت: دولت یازدهم برای پیگیری مصوبات اقتصاد مقاومتی برای هر دو یا چند استان یک عضو کابینه را به عنوان وزیر معین و ناظر بر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تعیین کرده که طیب نیا وزیر اقتصاد کابینه یازدهم سهم استان سمنان و اصفهان است.

وی افزود: طیب نیا از زمان ابلاغ این حکم در پائیز ۹۵ تا کنون، دو بار به سمنان سفر کرده و در روزهای باقی مانده تا سال۹۶، سومین سفر خود را نیز به دیار قومس برای پیگیری طرح های اقتصاد مقاومتی خواهد داشت.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان درباره ماهیت سفر طیب نیا، توضیح داد: وی برای پیگیری ۶۰طرح در حوزه اقتصاد مقاومتی در قالب طرح های اقتصادی، عمرانی، معدنی، صنعتی، اشتغال زایی و… به استان سمنان سفر خواهد کرد.

قنبری با بیان اینکه طیب نیا در سفرهای قبل ۱۵طرح را مورد بررسی قرار داده و دستورات لازم درباره آن صادر شده است، تاکید کرد: امیدواریم این سفر نیز بتواند راهگشای مابقی طرح های اقتصاد مقاومتی استان سمنان باشد تا شاهد توسعه، رشد و اشتغال آفرینی در این استان باشیم.

وی افزود: امروز همدلی و همراهی تمام دستگاه ها، لازمه تحقق شعار، مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی است که خوشبختانه این تعامل در استان سمنان وجود دارد.

معاون استاندار سمنان گفت: در زمینه اشتغال زایی و تحولات اقتصادی در استان سه رویداد مهم در سال۹۵ عملی شدند که نخستین آنها سفر ریاست جمهوری و تصویب اجرایی شدن ۷۱ طرح عمرانی و اقتصادی بود که خوشبختانه نیمی از اعتبارات سال۹۵این سفر هم اکنون تخصیص یافته و نیم دیگر آن را باید در سال آتی جذب کنیم.

قنبری درباره دومین رویداد نیز توضیح داد: ثبت نام دو هزار و ۴۵۴ واحد تولیدی در دو بخش صنعت و معدن و کشاورزی و دامپروری در سامانه بهین یاب ویژه تولید کنندگان مشکل دار استان بود که خوشبختانه تا کنون پرونده یک هزار و ۷۰۰واحد تولیدی رسیدگی شده و مابقی پرونده ها در دست اقدام هستند.

وی افزود: سومین رویداد نیز انتصاب علی طیب نیا به عنوان وزیر معین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان بود که تا کنون پیگیری ۳۰طرح عمرانی و اقتصادی را شامل شده و در چشم انداز توسعه استان پیگیری ۶۰ طرح دیگر پیش بینی شده است.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان