٣٠ زوج با یاری خادمیاران استان سمنان به خانه بخت رفتند

محمدامین حقیقت، مسئول کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: ‌۳۰ سری جهیزیه به زوج‌های نیازمند استان اهدا شد تا زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

به گزارش ایرنا، محمدامین حقیقت روز سه شنبه به رسانه ها گفت: تامین جهیزیه نوعروسان نیازمند یکی از سیاست‌های حمایتی بنیاد کرامت رضوی است که با مشارکت خیران و کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های مختلف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه جهیزیه‌های اهدایی شامل لوازم ضروری منزل مانند یخچال، اجاق گاز، لباسشویی و سایر وسایل مورد نیاز است، افزود: هر سری جهیزیه با هزینه‌ای بالغ بر ۱۰۰ میلیون ریال تهیه و به نوعروسان اهدا شد.
حقیقت تصریح کرد: دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان در کنار تمام فعالیت‌هایی که برای رفع فقر و توانمندسازی خانواده‌های نیازمند دارد، در امر مهم تسهیل ازدواج جوانان نقش‌آفرینی می‌کند.

وی رفع مشکلات معیشتی محرومان را یکی از اولویت‌های اصلی این کانون برشمرد و افزود: برگزاری این‌گونه برنامه‌ها در شرایط آسیب‌های ناشی از کرونا برای کمک به جوانان نیازمند استان ضروری است.
حقیقت، اجرای طرح «سفره‌ای به وسعت ایران» را یکی دیگر از فعالیت‌های در حال اجرای دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی استان برشمرد و عنوان کرد: در این طرح هر خادمیار، با تقبل هشت بسته کمک معیشتی به ارزش پنج میلیون ریال، آن را در بین محرومین و نیازمندان توزیع می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد : ٢۶ هزار بسته کمک معیشتی در قالب این طرح در بین نیازمندان استان توزیع شود.
مسئول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان نیز زندگی اهل بیت(ع) را آمیخته با خدمت به نیازمندان توصیف کرد و گفت: کمک به محرومین در سیره اهل بیت(ع) وجود داشته و حتی اکنون در عصر غیبت، در سیره امام زمان(عج) هم وجود دارد .
حجت‌الاسلام والمسلمین رستمیان، رفع مشکلات مومنین نیازمند را نزد خداوند بسیار والا توصیف کرد و افزود: یکی از حقوقی که انسان‌های مومن بر گردن هم دارند مواسات مالی است. یعنی در مال خود فرد نیازمندی را شریک قرار می‌دهند.
مسئول شورای هماهنگی کانون‌های خدمت رضوی استان سمنان گفت: اگر حقیقت مواسات در جامعه پیاده شود دیگر مشکلی وجود نخواهد داشت.