پایان دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار

دهمین جشنواره منطقه ای شعر و داستان کوتاه شاهوار با حضور ۷۲۳ اثر از ۲۲۷شرکت کننده با معرفی برترین‌ها در شاهرود به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ داوود یاراحمدی رئیس حوزه هنری استان سمنان در حاشیه این مراسم گفت : امروز یکی از افتخارات استان سمنان بود که توانستیم بعد از ۹سال جشنواره را از حالت شهرستانی به‌صورت منطقه‌ای سوق دهیم که این ظرفیت برای نویسندگان و شاعران استان وجود دارد که آثار خود را در بعد کشوری به ورثه ظهور قرار دهند.

داوود یاراحمدی بابیان اینکه استان سمنان با ۵۹ شرکت‌کننده و ۸۷اثر داستان و ۲۰۸اثر شعر در این جشنواره بیشترین آثار ارسالی را به خود اختصاص داد، افزود: استان‌های شرکت‌کننده در جشنواره به ترتیب گیلان با ۳۶اثر، مازندران ۳۲اثر، خراسان شمالی ۱۸ اثر و گلستان با ۱۵ اثر در این جشنواره حضور داشتند.

وی هدف از برگزاری جشنواره را رویکرد بومی سرایی و توجه به اسطوره‌های ادبیات عنوان کرد و تصریح کرد : این جشنواره از سال ۸۶ کار خود را آغاز کرد و تا به امروز مورد استقبال جمع کثیری از هنرمندان قرارگرفته و برگزاری موفق جشنواره منطقه‌ای در دوره‌های گذشته امروز نویدبخش جهشی خوب در اجرای کشوری این جشنواره است.

رئیس حوزه هنری استان سمنان خاطر نشان کرد : این جشنواره باهدف یافتن افرادی که در حوزه ادبیات گمنام هستند می‌کوشد تا آثار این دسته از هنرمندان مطرح و معرفی شود و همین امر ایجاد انگیزه برای فعالیت بیشتر جوانان در عرصه ادب و هنر محسوب می‌شود که بتوانند با پرورش ذهن آثار خود را به نمایش قرار دهند.

یاراحمدی اظهار داشت : به‌منظور تشویق جوانان در نوشتن و افزایش سرانه مطالعه در استان سمنان همه آثار ارسالی به جشنواره در غالب کتاب منتشر خواهد شد که درواقع جشنواره‌ها ابزاری برای معرفی هنرمندان محسوب می‌شود.

وی افزود : استان‌های البرز و گیلان به ترتیب حائز برترین‌ها در بخش شعر و استان‌های سمنان و گیلان در بخش داستان رتبه‌های اول و دوم این جشنواره را به خود اختصاص دادند.

در این مراسم از تعدادی آثار برتر در حوزه شعر و داستان و همچنین از دستگاه‌های اجرایی که در برگزاری مراسم نقش داشتند، به‌رسم یادبود تجلیل شد.

در این مراسم از سه کتاب عادت به چای بدون قند، پنجره کذایی و چرا جرجیس مجموعه آثار هشت جشنواره برگزارشده در دوره‌های قبل، رونمایی شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان