نرخ بیکاری در استان سمنان ۸.۱ درصد است

سمنان – معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: خوشبختانه نرخ بیکاری در استان ۸.۱درصد است که این امر در سایه تصمیمات صحیح اقتصادی در بدنه دولت شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمود قنبری صبح دوشنبه در نشست کارگروه فرهنگی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان به میزبانی استانداری، ضمن اشاره به آمار بیکاری در سطح کشور، ابراز داشت: قرار بر آن است که طبق برنامه ششم نرخ متوسط بیکاری از ۱۲.۶ درصد به ۱۲ درصد کاهش یافته و و در سال ۱۴۰۰ به نرخ تک رقمی ۶.۸ درصد در سطح کشور برسیم اما این وضعیت در استان خوشبختانه به لطف تصمیمات اقتصادی خوبی که اخذ شد بسیار بهتر از بیشتر نقاط کشور است.

وی افزود: امروز ما توانسته ایم با همت مسئولان و سرمایه گذاران همچنین حمایت بانک ها از طرح بهین یاب در سایه بازگشایی واحدهای تولیدی نیمه تعطیل به نرخ بیکاری ۸.۱درصد برسیم که این امر بسیار در خور توجه است.

معاون استاندار سمنان گفت: با روال کنونی که در پیش است می توانیم در استان و تا آغاز سال ۱۴۰۰ به نرخ پنج درصد و یا شش درصد بیکاری برسیم که قطعا این آمار نشان دهنده توسعه در دیار قومس است.

قنبری بیان داشت: شرایط استان سمنان در بحث بیکاری از میانگین کشوری مطلوب تر است اما باز هم مسئولان استان را قانع نمی کند و باید تا آنجا پیش رویم که فرد بیکاری در استان وجود نداشته باشد.

وی بیان داشت: همه مسئولان تلاش کنند تا در حد امکان زمینه اشتغال نسل جوان را فراهم کرده و با بهره گیری از ظرفیت های موجود استانی این مهم را به انجام رسانند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار سمنان گفت: تلاش دولت بر این است که اشتغال زایی در سایه تولید داخلی را در دستور کار خود قرار دهد.

قنبری افزود: ایجاد ۷۲۰هزار شغل در سال گذشته نشان از عزم دولت در راستای رفع بیکاری می دهد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان