پلمب۱۷ واحد صنفی بی توجه به محدودیت کرونایی در سمنان

سید مهدی برهانی، مدیر بازرسی و نظارت اصناف استان سمنان با اشاره به تذکر به واحدهای صنفی درباره لزوم رعایت محدودیت فعالیت در شرایط قرمز کرونایی چهار شهرستان استان، گفت: ۱۷ واحد صنفی غیرضروری استان برای پلمب به اداره اماکن معرفی شدند.

برهانی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا ابراز داشت: از بیست و یکم تا بیست و چهارم فروردین با توجه به محدودیت فعالیت مشاغل صنفی مربوط به گروه ۲، سه و چهار در مناطق دارای رنگ‌بندی قرمز کرونایی سه‌هزار و ۵۰۰ بازدید به وسیله بازرسان اصناف از واحدهای صنفی انجام شد.

وی بیان کرد: از زمان آغاز بازرسی‌ها، هفت واحد غیر ضروری به دلیل بی‌توجهی به دستورالعمل‌های ممنوعیت فعالیت با اجرای حکم پلمب و ۱۰ واحد صنفی با تشکیل پرونده به اماکن برای اجرای حکم و پلمب معرفی شدند.

واحدهای پلمب شده و در دست پلمب استان سمنان از آغاز هفته تا کنون در زمینه‌های مختلف مانند پوشاک، لوازم التحریر و فروش تلفن همراه فعالیت داشته‌اند.

برهانی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مبارزه با کرونا، تصریح کرد: فعالیت واحدهای صنفی تعیین شده در گروه‌بندی یک و ۲ در مناطق نارنجی استان سمنان ممنوعیتی ندارد.

وی ادامه داد: از هشت شهرستان استان سمنان، چهار شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند که واحدهای صنفی تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا نباید در مدتی که شهرها در وضعیت قرمز قرار دارند فعالیت کنند.

فعالیت اصناف در استان به سه دسته تقسیم بندی شد که دسته اول شامل صنوفی است که کالاهای اساسی و نیاز ضروری مردم را تامین می‌کند که با صد درصد ظرفیت می‌تواند فعالیت کند.

به گزارش ایرنا، مشاغل گروه دوم شامل پاساژها و مراکز خرید و مال‌های فروش غیر مواد غذایی، تمرین و انجام مسابقه‌های ورزشی، مراکز متبرکه و زیارتگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها، قنادی یا شیرینی فروشی، آب میوه و بستنی فروشی، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، آرایشگاه مردانه، بازار فروش خودرو، مراکز شماره گذاری اتومبیل، فرش و موکت فروشی، اسباب بازی فروشی، فروش لوازم خانگی، خدمات چاپ دیجیتال، تزیینات داخلی ساختمان، کادویی فروشی، عمده فروشی و خرده فروشی پوشاک، پارچه فروشی، آتلیه و عکاسی، مشاور املاک، پرده سرا، فروش مبلمان، فروش کیف و کفش، فروش لوازم التحریر، خیاطی، خرازی، فروشگاه لوازم آرایشی و بهداشتی، شیرینی پزی، خشکبار و آجیل فروشی می‌شوند.

مشاغل گروه سوم شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی می‌شوند.

گروه چهارم نیز شامل مکان های برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پر برخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه روزی، کافه، قهوه خانه و چای خانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش و شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی هستند.

چهار شهرستان از هشت شهرستان استان سمنان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار، بنا به اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی استان سمنان و شاهرود، از لحاظ شیوع کرونا از هجدهم فروردین به رنگ‌بندی قرمز تغییر کرد.