پلمب ۶۴۰ واحد صنفی متخلف سمنان در دوران کرونایی

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مهدی یحیایی، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از انجام بیش از ۴۵ هزار مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان از ابتدای شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: از ابتدای شیوع کروناویروس تاکنون ۶۴۰ واحد صنفی به‌دلیل تخلف و عدم توجه به هشدارها پلمب شدند.

یحیایی در جلسه کمیته نظارت و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا که در استانداری سمنان برگزار شد با اعلام این خبر اظهار کرد: این تعداد بازرسی از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا در قالب ۳۰ اکیپ بازرسی و با همکاری دستگاه‌های زی‌ربط از قبیل بهداشت ، نیروی انتظامی ، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف در سطح استان انجام شده است.

وی هدف از انجام این بازرسی‌ها را بررسی اجرای محدودیت های کرونایی و پروتکل های بهداشتی و نظارت بر مراکز فعال تجاری و اقتصادی استان و همچنین جلوگیری از هرگونه افزایش بی‌رویه قیمت‌ کالاهای پزشکی و بهداشتی عنوان کرد و افزود: در این بازرسی‌ها تعداد چهار هزار و ۶۰۰ مورد اخطار کتبی به واحدهای صنفی ابلاغ و ۷۰ فقره پرونده تخلف کشف و ثبت شده است.

این مقام مسئول ادامه داد: این تخلفات اعم از گران‌فروشی، عدم درج قیمت و نصب نرخ‌نامه، اخفاء و امتناع از عرضه کالا به ارزش ریالی بالغ بر ۸۶۰ میلیون و ۱۲۰ هزار ریال کشف که پرونده تمامی متخلفان جهت بررسی و صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با اشاره به اهمیت همراهی واحدهای صنفی در مهار کرونا ویروس گفت: از ابتدای شیوع این ویروس در حدود ۶۴۰ واحد صنفی در سطح استان به جهت انجام تخلفات صنفی پلمپ شده است.

یحیایی خاطرنشان کرد: پلمب این تعداد از واحدهای صنفی در حالی صورت گرفته است که از قبل به این واحدها تذکر لازم درخصوص محدودیت فعالیت ، رعایت پروتکل های بهداشتی و ممانعت از انجام تخلفات صنفی داده شده اما با توجه به تکرار تخلف پلمب شده اند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان