آبان‌ماه در استان سمنان با سرما و بارش‌ها به پایان می‌رسد

به گزارش خبرگزاری ایرنا، هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، برای هوای این استان تا پایان هفته و انتهای ماه آبان، بارش برف و باران و تداوم سرما پیش‌بینی کرد.

ایرج مصطفوی، مدیرکل هواشناسی استان سمنان روز دوشنبه به ایرنا افزود: شرایط جوی چند روز آینده از عصر سه شنبه، بر اساس تحلیل آخرین تصاویر ماهواره و نقشه های پیش یابی، متاثر از سامانه بارشی خواهد بود.

مصطفوی افزود: سامانه بارشی مورد انتظار با ورود موج ناپایداری‌ها به استان سمنان از بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید، وزش باد شدید، کولاک، و تداوم سرما، دور از انتظار نیست.

وی منطقه اثر این سامانه به صورت بارش پراکنده باران و برف در ارتفاعات و نواحی کوهستانی و مناطق سردسیر استان سمنان عنوان و اضافه کرد: مه‌آلودگی و کاهش دید افقی در نواحی کوهستانی و محورهای شمالی و وزش باد شدید به ویژه نواحی شمالی و شرقی، پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان افزود: ناپایداری به صورت کولاک در نواحی کوهستانی و سردسیر خواهد بود و لغزندگی و احتمال اختلال در تردد در محورهای استان به دلیل بارش باران و برف، مه آلودگی و کاهش دید افقی، از نکات قابل توجه این سامانه بارشی است.

وی گفت: احتیاط در تردد در محورهای شمالی و کوهستانی به دلیل بارش باران و برف، لغزندگی، کاهش دید افقی و احتمال اختلال در تردد، تمهیدات پیشگیرانه لازم در حفاظت از محصولات کشاورزی در مقابل سرما، اقدامات پیشگیرانه لازم در پیشگیری از بیماریهای ویروسی مرتبط با سرما، مهمترین توصیه های هواشناسی برای روزهای آینده است.

وی یادآور شد: زمان پایان فعالیت این سامانه ناپایدار جوی روز جمعه پیش بینی می شود.

مصطفوی با اشاره به بیشینه و کمینه دمای قابل انتظار برای شهر سمنان امروز به ترتیب ۱۴ و پنج درجه سانتیگراد، بیان کرد: دمای هوا تا روز جمعه در سمنان تا ۱۰ و سه درجه سانتیگراد کاهش می یابد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان تاکید کرد: دمای هوا در روزهای این هفته در برخی نقاط استان به زیرصفر درجه می رسد و پیش‌بینی می‌شود در رضوان به منفی ۶، در شهمیرزاد به منفی پنج، در مهدیشهر و میامی به منفی سه، و در شاهرود و بیارجمند به منفی ۲ درجه سانتیگراد کاهش یابد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان