کتابخانه ویژه روشندلان در سمنان افتتاح می‌شود

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: کتابخانه ویژه روشندلان در کتابخانه مرکزی سمنان افتتاح می‌شود.

علی‌رضا ایزدپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان به مناسبت هفته عصای سفید، این مناسبت را به همه افرادی که دارای معلولیت نیمه‌بینایی و نابینایی هستند، تبریک گفت و برای همه نابینایان در استان سمنان آرزوی موفقیت کرد.

وی تصریح کرد: عصای سفید به‌ عنوان نمادی مطرح است که وقتی افراد دیگر جامعه آن را می‌بینند، برخورد مناسبی با فرد دارنده آن داشته باشند و امکانات لازم برای این افراد فراهم شود تا در جامعه حضور پیدا کنند.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: توجه لازم از طرف دیگر افراد جامعه، اعم از رانندگان و … باید وجود داشته باشد و امکاناتی که لازم است فراهم شود، با این نماد وقتی معلولان در محیط اجتماع حضور پیدا می‌کنند، خود را نشان می‌دهد.

ایزدپور با بیان اینکه امروز این امکان باید در جامعه فراهم شود که حضور روشندلان در جامعه مهم و قابل توجه باشد، افزود: بحث کتاب‌خوانی گویا در کتابخانه عمومی مرکز استان سمنان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم و مقدمات لازم انجام شده است که این هفته افتتاح می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان با بیان اینکه کتاب‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی با خط بریل در خدمت معلولان حوزه نابینایی و بینایی در استان سمنان قرار می‌گیرد، ادامه داد: بیش از ۵۰۰ معلول نابینای مطلق در استان سمنان داریم که امیدواریم ثبت‌نام و از این امکانات استفاده کنند.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم شعبه‌های دیگری از این کتابخانه ویژه روشندلان را در شهرستان‌های دیگر چون شاهرود و دامغان که بیشترین معلول را در حوزه نابینایی و نیمه بینایی دارند، ایجاد کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان سمنان افزود: جلسه‌ای با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار شد و وی خیلی پیگیر است تا در این هفته بتوانیم کتابخانه ویژه روشندلان را در سمنان افتتاح کنیم.

ایزدپور بیان کرد: این هفته این اتفاق خواهد افتاد و سعی ما بر این است که در شاهرود و دامغان هم که بیشترین معلول را در حوزه نابینا و نیمه‌بینایی دارند، این کار را انجام دهیم و این مرکز و شعبه‌ها در شهرستان‌های دیگر هم گسترش یابد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان