کسب رتبه‌های برتر توسط سرآشپزهای سمنانی در رویداد گردشگری سفره ایرانی

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک‌های بومی محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، مریم سلمانیان اظهار کرد: سرآشپزهای استان سمنان با ارائه خوراک‌های بومی محلی، رتبه‌های برتر رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد را از آن خود کردند.

وی افزود: «دیگی سنگسر»، «باقلوا و قطاب دامغان»، «حلوای آروشه سنگسر» و «شربت آروشه عسل شاهرود» منوی برتر منطقه از استان سمنان شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: در چهارمین رویداد گردشگری سفره ایرانی در مشهد دیگی سنگسر به‌عنوان غذای اصلی، باقلوا و قطاب دامغان و حلوای آروشه سنگسر به‌عنوان دسر و شربت آروشه عسل شاهرود به‌عنوان نوشیدنی برتر منطقه معرفی شدند.

سلمانیان ادامه داد: ته‌چین گرمساری و آش زنگلاچوی دامغان نیز به سرآشپزی حسین پازوکی به‌عنوان غذا و پیش‌غذای برتر انتخاب شدند.

وی با بیان اینکه منوی سبزی‌پلوی سمنانی به سرآشپزی ملیحه صیادتوریموفق به کسب رتبه دوم شد، گفت: در این رویداد از ملیحه صیادتوری و فرشته عبدالله‌زاده به‌عنوان سرآشپزهای برتر سمنان و دامغان با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان افزود: سفره‌خانه دارچین نیز به‌عنوان غرفه برتر استان سمنان انتخاب و از غرفه هتل‌های جهانگردی استان سمنان تجلیل شد.

به گزارش فارس؛ استان سمنان با سه غذای اصلی شامل ته‌چین گرمسار، دیگی سنگسر و سبزی‌پلوی سمنانی در بخش مسابقه غذای اصلی این رویداد شرکت کرد.

رویداد گردشگری سفره ایرانی از پنجم تا هفتم آبان‌ماه در مشهد و با حضور استان‌های منطقه چهار شامل خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سمنان برگزار شد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان