مسابقه همه‌فن‌حریف در سمنان برگزار می‌شود

مسابقه همه‌فن‌حریف که ابتکاری برای انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان است در سمنان برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری مسابقه همه‌فن‌حریف مرتضی بینش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مهدی‌شهر اظهار داشت: با توجه به اینکه دشمنان در جنگ نرم و تهاجم فرهنگی برنامه‌های سختی را برای جوانان این مرزوبوم برنامه‌ریزی کرده‌اند باید با برنامه‌های متنوع و جدی بتوانیم جلوی این رفتار دشمنان ایستادگی کنیم.

مرتضی بینش تصریح کرد: دشمنان تلاش دارند تا جوانان را از دین و مذهب دور کنند و تفکرات پوچ و پلیدی که هیچ اساس و پایه‌ای ندارد را در قالب‌های مختلف در جوانان رسوخ دهند.

وی افزود: این حجم برنامه‌های ضد دینی و ضد فرهنگی دشمنان ما را بر آن داشت که تا با یک برنامه‌ریزی درست و برگزاری اتاق فکر مسابقه‌ای جذاب با شکلی متفاوت و متنوع طراحی گردد.

بینش گفت: مسابقه همه‌فن‌حریف در کنار اینکه جوان در اوج هیجان و تخلیه انرژی جوانی خود، بسیاری از ارزش‌های دینی و اعتقادی و مذهبی را در لابه‌لای مسابقه به‌صورت مفهومی و ارزشی به نسل جوان انتقال داده می‌شود.

دبیر برگزاری مسابقه همه‌فن‌حریف خاطرنشان کرد: این مسابقه در اوج هیجان، در کنار تفکر ناب یک جوان برای همه‌فن‌حریف بودن، بسیاری از مفاهیم دینی را در قالب‌های مختلف به نسل جوان انتقال می‌دهد.

وی تصریح کرد: مسابقه همه‌فن‌حریف مهارت‌های فردی و گروهی جوانان را بیشتر کرده و همچنین با مهارت‌های مختلف در صنوف مختلف و نظامی آشنایی پیدا می‌کنند.

بینش با بیان اینکه این مسابقه در چهار مرحله برگزار می‌گردد که همه مهارت‌های مختلف را یک جوان تجربه خواهد کرد خاطرنشان کرد: اولین دور از این مسابقات برای دانش آموزان سال اول دبیرستان مقطع نهم در حال برگزاری است که سه مرحله را تاکنون پشت سر گذرانده و در مرحله آخر مسابقه نظامی در روز سیزده و چهارده آبان ماه برگزار خواهد شد.

دبیر برگزاری مسابقه همه‌فن‌حریف افزود: جوانان در این چهار مرحله، با همه نوع مسابقه از جمله پرسش و پاسخ با زنگ و اسلاید، مسابقات ورزشی، مهارتی و نظامی در قسمت‌های مختلف به مسابقه می‌پردازند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طراحی این مسابقه از طرف پایگاه مقاومت بسیج صاحب‌الزمان (عج) و به‌صورت ابتکاری بوده است بودجه مشخصی نداشته و با همکاری دستگاه‌های اجرایی این شهرستان و حوزه مقاومت بسیج حضرت مهدی (عج) برگزارشده است.

بینش با اشاره به استقبال جوانان به این مسابقه اظهار کرد: طراحی مسابقه همه‌فن‌حریف به نحوی است که می‌توان برای تمامی سنین برگزار گردد و هدف از تشکیل این گروه و جلسات برای برگزاری مسابقه برگزاری پیاپی آن و در رده‌های مختلف بوده ولی مشکل کمبود بودجه و نبود امکانات و حمایت نشدن قطعی ادامه این مسابقه را برای سنین مختلف با مشکلاتی مواجه کرده است.

دبیر برگزاری مسابقه همه‌فن‌حریف گفت: از مسؤولین شهرستانی و استانی خواستار آن هستیم که با حمایت از این طرح نو جذاب و جدید قدمی برای جوانان بردارند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان