کنکور هنر آغاز شد/ رقابت در متفاوت ترین آزمون سراسری در ایام کرونا

کنکور سراسری سال ۱۳۹۹ در روزهای ۲۹، ۳۰ و ۳۱ مرداد و اول شهریورماه برگزار می‌شود و با برگزاری کنکور گروه آزمایشی هنر از صبح امروز ۲۹ مرداد، متفاوت ترین آزمون سراسری در ایام کرونا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد، داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنجشنبه ۳۰ مرداد، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۳۱ مرداد و داوطلبان گروه آزمایشی زبان‌های خارجی در صبح شنبه یکم شهریورماه در ۳۹۲ شهر و بخش کشور برگزار می‌شود.

این دوره از آزمون سراسری متفاوت ترین آزمون در دوره های اخیر بوده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا، این آزمون پس از دوباره تعویق و تردیدهایی نسبت به برگزاری یا عدم برگزاری آن در ایام کرونا، صبح امروز ۲۹ مرداد با شروع آزمون گروه آزمایشی هنر برگزار شد.

تعداد یک میلیون و ۳۹۱ هزار و ۵۲۴ نفر در کنکور سراسری ۹۹ ثبت نام کرده‌اند و تعداد یک میلیون و ۳۹۳ هزار و ۲۳۳ کارت ورود به جلسه برای داوطلبان صادر شده است.

گروه آزمایشی هنر اولین آزمون کنکور سراسری سال ۹۹ است که با حضور ۱۱۳ هزار و ۷۳۲ داوطلب برگزار شده است که از این تعداد ۸۰ هزار و ۸۵۶ داوطلب زن و ۳۲ هزار و ۸۷۶ داوطلب مرد هستند.

داوطلبان گروه هنر باید در مدت ۷۵ دقیقه به سئوالات دفترچه عمومی (دفترچه شماره یک) و در مدت ۱۶۵ دقیقه به سئوالات دفترچه اختصاصی (دفترچه شماره ۲) پاسخ دهند.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان