گشایش نمایشگاه پلی به سوی خلاقیت در مجتمع سمنان

نمایشگاه آثار اعضای طرح کانون‌مدرسه در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان گشایش یافت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان، در روزهای پایانی سال تحصیلی، مجموعه‌ای از آثار اعضای طرح کانون‌مدرسه در قالب نمایشگاهی با عنوان «پلی به سوی خلاقیت»، روز سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری سمنان گشایش یافت.

براساس این گزارش، از مجموع ۶۵۰۰ آثار اعضای این طرح در سه مرکر فرهنگی‌هنری شهرستان سمنان، تعداد ۶۵۰ اثر در قالب نقاشی، کاردستی خلاق، ادبی، نشریه‌نگاری، سفال‌گری، علمی و عملی به نمایشگاه راه یافت.

در آیین گشایش این نمایشگاه که مهدی جمال مدیرکل، کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری، محمدرضا جهان مدیرکل آموزش و پرورش استان، غفار محمدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابتدایی شهرستان سمنان حضور داشتند، برنامه‌هایی مانند تلاوت قرآن، دکلمه‌خوانی، سرودخوانی و نمایش خلاق اجرا و در پایان از کارگاه کاردستی خلاق اعضای فراگیر بازدید و از مربیان کانون پرورش فکری مجری این طرح در مدرسه پیام نو، قدردانی شد.

شایان ذکر است: در طرح ملی کانون‌مدرسه، دانش‌آموزان پایه دوم تا ششم ابتدایی همراه معلمان خود به مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری می‌آمدند و سرفصل‌های درسی خود را با بهره‌گیری از شیوه‌های جذاب و متنوع مربیان فرا می‌گرفتند.

ایجاد زمینه مناسب برای تقویت مهارت‌های فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، گسترش آموزش‌های غیر‌مستقیم و تقویت و بهبود فعالیت‌های فوق‌برنامه در سطح مدارس در کنار توجه به شیوه‌های مختلف آموزشی و نیازهای خاص دانش‌آموزان در فراگیری مطلب درسی، فراهم‌کردن زمینه تعامل بیشتر و بروز خلاقیت‌های دانش‌آموزان و… را می‌توان از اهداف طرح کانون‌مدرسه نام برد.

درباره بخش تحریریه ویکی سمنان